Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Parkovací kotouče se v centru Zlína osvědčily, parkovné zlevní

Zlín - Doprava a parkování. To jsou nejčastěji opakovaná témata, která obyvatelé a návštěvníky krajského města trápí. V oblasti parkování se však tento rok udála již řada změn a další se připravují. Osvědčilo se například parkování takzvaně „na kotouče".

29.5.2014 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Iva Kovářová

Radnice proto tento systém, kdy se parkuje zdarma, ale po omezenou dobu, rozšíří postupně i do dalších lokalit.

V některých lokalitách se změní i cena parkovného. Světe div se, směrem dolů. Levněji se bude parkovat například v ulici Hradská pod Stadionem mládeže. Hodina parkování tu vyšla na 16 korun.

Nově se bude za hodinové parkování platit jen pětikoruna. Stejně jako u nedalekých lázní. Ostatně to byl i hlavní důvod ke změně.

„Rozdíl v ceně se dennodenně projevuje na zájmu o parkování. Zatímco pod plaveckým stadionem je neustále plno, na Hradské je po většinu dne mnoho volných míst. Ani se nedivím, ta cena opravdu nebyla příznivá. Proto ji měníme," konstatoval náměstek primátora Ondřej Běták, který spolu s radní Kateřinou Francovou snížení ceny navrhl.

Podle radní Francové se v této lokalitě dostávají do nepříjemností převážně rodiče, kteří čekají na své sportující děti.

„Většinou nejde jen o hodinu. Tréninky bývají zpravidla delší. Snížení ceny na Hradské ulici tito rodiče určitě uvítají," nepochybuje radní.

Snížení ceny je jen jednou ze změn. Už dříve radnice začala ve Zlíně zavádět parkovací kotouče. Jejich smyslem není vybírat za parkování peníze, ale přimět řidiče tyto lokality dlouhodobě neblokovat. Příkladem je okolí polikliniky, úsek na třídě Tomáše Bati přímo naproti náměstí Míru nebo parkoviště před budovou magistrátu ve Váchově ulici.

„Než jsme sem kotouče zavedli, bylo běžné, že si sem řidiči odstavili auto i na týden. Takže třeba u polikliniky se pacienti dostávali do problémů," upozornil radní Ondřej Běták. Ostatně časové omezení se řidičům líbí určitě víc než regulace placením parkovného.

„Pokud má být efekt ten, že chce město umožnit lidem lépe parkovat a ne jen plnit kasu, přijdou mi kotouče jako dobrý nápad. Sám jsem už parkování na třídě Tomáše Bati využil," svěřil se Deníku řidič Jiří Hrubý ze Zlína.

Značka časově omezeného parkování tak možná přibude i na dalších místech ve Zlíně. Horkým adeptem je nyní náměstí T. G. Masaryka či lépe řečeno jednosměrné uličky po jeho okrajích. V úseku podél Gahurova prospektu se totiž parkuje zdarma, ale podle radnice opět většinou dlouhodobě.

„Máme vypozorováno, že tam stojí auta s cizí registrační značkou i celý týden. Patrně jde o studenty. Na odstavení auta na týden jsou však jiné lokality. Tady potřebujeme, aby se mohla auta střídat a lidé si mohli v okolí vyřídit, co potřebují," doplnil radní Ondřej Běták.

Podle radnice je ideálním místem pro delší odstavení vozu odstavná plocha pod sportovní halou. Po vyčištění tohoto prostranství tu koncem loňského roku vzniklo na dvě stě parkovacích míst.

Autor: Lukáš Fabián

29.5.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Rvačka v Klatovech, při které byl mimo jiné zraněn městský strážník.
3

PODÍVEJTE SE: Rvačka v Klatovech

Polský prezident Andrzej Duda
5

Reforma polské justice prošla Senátem, Duda ji nejspíš nezastaví

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

Otázky a odpovědi. Juventus měl strach, teď Schick rybaří

Měl to být přestup léta. A nejen pro české fotbalové fanoušky. Ságou jménem Patrik Schick alias možná posila velkoklubu za třicet milionů eur dlouho žila celá Itálie.

Komentář Deníku: Sen o dvou premiantech Evropy nevyšel

Když přijde řeč na rozdělení Československa, nejčastěji se zdůrazňuje, že dobře dopadlo. A protože jsou vztahy Čechů a Slováků přátelské a stali jsme se nejlepšími sousedy, vyvozuje se z toho, že rozdělit stát bylo chytré, anebo že se klidným rozdělením státu předešlo jeho divokému rozpadu. 

Sedmimístná Dacia Duster nakonec nebude. Vedení ji zatrhlo

Už nějaký ten pátek se v souvislosti s novou generací Dacie Duster mluví o možné sedmimístné variantě. Podle oficiálního vyjádření ředitele prodeje a marketingu Francoise Mariotta se ovšem žádná taková verze nechystá.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení