VYBERTE SI REGION

Předporodní kurzy trápí konkurenční boj. Kradou si i nápady

Zlínsko – Předporodní kurzy nastávajících matek jsou zejména v podzimním období nejvíce žádané v důsledku každoročního nárůstu narozených dětí v těchto měsících. Budoucí matky však nad vyhledáváním informací o těchto kurzech ztratí několik dní jejich času.

20.9.2012
SDÍLEJ:

Jana Ullrichová (vlevo) a Markéta Hartmanová při cvičení budoucích maminek. Ilustrační fotoFoto: Deník/Libor Želinský

„Už nevím, kde se mám obrátit. Ve městě pomalu žádné informace nenajdu a na internetu jsou vesměs informace neúplné. Musím proto buď obcházet jednotlivá zařízení, nebo utrácet za provolané minuty zjišťováním konkrétních informací," stěžuje si sedmadvacetiletá rodička Kamila Zuzaníková ze Zlína.

Podle některých organizací, které kurzy pořádají, je problémem zejména konkurenční boj o novopečené matky. V Kroměříži najdeme hned několik institucí, které tyto služby poskytují, aniž by uváděly veškeré informace. Nejčastěji se zatajuje cena a termíny setkání. Až po telefonickém zavolání nebo osobní schůzce jsme se například dozvěděli cenu kurzu a její průběh.

„Bohužel je to určitá strategie ze strany konkurence. Matky jsou nuceny si do dané instituce přímo zavolat, nebo ji přímo navštívit. Poskytovatelé služeb si je takto přímo získají na svou stranu," upozornila diplomovaná porodní asistenka Hana Podhorná, která právě jedny předporodní kurzy vede. Je jedna z mála, která na svých stránkách uveřejňuje všechny informace. Tedy cenu, vypsané termíny, ale i podrobně rozepsán průběh lekcí.

Poskytované informace v takové míře však mohou podle zlínského Nekky baby clubu být jen na škodu. „Vůbec se nám to nelíbí. Máme kompletní informace zveřejněné na internetu a další podobné organizace toho zneužijí. Kopírují naše programy pro maminky, což nám jen škodí," informovala provozní Nekky baby clubu Vendula Vanišová.

O tom, že jsou tyto kurzy vyhledávané mluví za své čísla. V prvním pololetí letošního roku se narodilo přes dva a půl tisíce novorozenců. Kurzy jsou zpravidla dvakrát týdně a to po maximálně patnácti maminkách. „Zájem o kurzy je tak velký, že muselo gynekologicko-porodnické oddělení zvýšit počet jednotlivých přednášek, aby se dostalo na každou maminku," uvedla tisková mluvčí Nemocnice Vsetín Lenka Plačková.

Součástí takových kurzů je například seznámení s porod, stravou v těhotenství, péče o novorozence a další. V okresních městech je také možné kurzy nakombinovat s těhotenským plaváním.

„Kdybych nehledala na internetu, nevím, kam bych se obrátila. Přemýšlela jsem nad spolehlivým zdrojem informací. Buď kadeřnictví, nebo fitcentrum, kde se dozvím všechno," uvedla třicetiletá nastávající maminka Martina Stoklásková. Situace, kdy se lidé musejí pídit po každé informaci zvlášť je například v Uherském Hradišti. Někteří nemají zaregistrovanou doménu na internetu a tak se snaží propagovat kurzy kde to jen jde.

„Úzce spolupracuji s dětskou ordinací, kde mám dané letáčky. Dále jsou informace na stránkách uherskohradišťské nemocnice. Spoléhám na to, že si to maminky řenou mezi sebou," informovala Iva Kadlicová z Předporodních kurzů v Uherském Brodě.

Ve Zlínském kraji se narodilo za první půl rok na dva a půl tisíce kojenců. Předporodní kurzy jsou zajišťovány jak nemocnicemi, tak i soukromými institucemi. Některé kurzy jsou také hrazené přímo zdravotní pojišťovnou.

Autorem je Jakub Schmid

Autor: Redakce

20.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nový šéf hradního protokolu: Návštěvu Bílého domu už začínáme chystat

ROZHOVOR – Miroslav Sklenář nahradí ve funkci vrchního protokoláře Jindřicha Forejta. Deníku při té příležitosti poskytl rozhovor. Hovoří v něm o svém vztahu k prezidentu Miloši Zemanovi i o plánované návštěvě USA. Rezignace Forejta ho prý nepřekvapila.  

Zmlátil dvě ženy. Zdržely jej ve prý ve frontě u pokladny

Pardubice - Z výtržnictví obvinila pardubická policie 47letého muže, který měl zmlátit dvě ženy. Jednu vážně zranil.

Bugatti už prodalo 220 nových Chironů. Kupci na auto mohou čekat i tři roky

Od představení modelu Chiron v březnu letošního roku už automobilka Bugatti našla kupce pro 220 exemplářů tohoto nástupce legendárního Veyronu. Z auta se však zatím raduje jediný zákazník, všichni ostatní ještě musejí čekat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies