VYBERTE SI REGION

Přejezd v Zašové na Valašsku je peklo. Termín úprav je v nedohlednu

Zašová – Vjezd nebo výjezd v Zašové přes železniční přejezd z hlavního tahu na Rožnov je doslova peklo pro chodce i řidiče. Ve špičce, když navíc do stanice přijíždí vlak, je křižovatka směřující do centra obce jen pro otrlé.

22.9.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
4 fotografie
Zašovjané se dočkají nové křižovatky. Současná situace na silnici, která spojuje Valašské Meziříčí a Rožnov je nepřehledná.

Zašovjané se dočkají nové křižovatky. Současná situace na silnici, která spojuje Valašské Meziříčí a Rožnov je nepřehledná.Foto: DENÍK/Martina Havlíková

„Určitě by se s tím mělo něco dělat, je to nepřehledné a nebezpečné," říká za všechny Zašovjan Pavel Špůrek. Podle něj by stačilo dát do křižovatky třeba zrcadlo nebo semafory.

Lidé přes přejezd, kde dochází pravidelně ke srážkám aut, chodců i vlaků jezdí jen neradi. Osmnáctiletý Jaroslav Bechný si podle svých slov dobře pamatuje, když jeho sousedku na cestě srazilo auto. Neštěstí se stalo zhruba před dvěma týdny.

„Museli ji odvézt až do olomoucké nemocnice. Měla zlomené kotníky a utrpěla i další úrazy," vzpomíná na nehodu mladý Zašovjan.
Nebezpečí hrozí řidičům i chodcům

Situace na silnici I/35 při vjezdu do vesnice je podle něj velmi nebezpečná. „Pro řidiče i lidi je to nepříjemné. Auta tady jezdí rychle, a když se jich na křižovatce sejde více, není to úplně přehledné," vysvětluje Jaroslav Bechný. A situace se podle něj nelepší. Spíše naopak. „Mám pocit, že poslední dobou jsou tady nehody častější," zamýšlí se.

Vedení vesnice se situací snaží zabývat už několik let. Nejlepší by podle starostky Zašové Anny Mikoškové bylo železnici odklonit. „I několikametrový odklon by situaci zmírnil," vysvětlila starostka. Aby ve vesnici zabránili neustálé tvorbě kolon, navrhovali zastupitelé prý také odklon silnice. „To by ale bylo po všech stránkách ještě náročnější," upozornila starostka Mikošková.

Doufá, že se situaci na silnici, která protíná její vesnici, podaří v nejbližší době vyřešit. Před dvěma lety proto vypracovali studii, ze které vyplynulo jako nejvýhodnější řešení právě odsunutní tratě. „Od té doby se nám však nepodařilo dohodnout se se všemi zúčastněnými stranami na dalším stupni projektové dokumentace. Snad se to podaří v příštím roce," doufá starostka.

Nyní vše ale nasvědčuje tomu, že se problém skutečně posune o kus dále. Podle posledních plánů se řidiči na silnici I/35, která spojuje Valašské Meziříčí a Rožnov měli u Zašové dočkat rozšíření cesty přibližně o šest metrů.

Za jak dlouho to ale bude, nechce žádná ze zainteresovaných stran úprozradit,

„Máme zpracovanou studii. Podle ní vybudujeme odbočovací a připojovací pruh," slíbila tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) České republiky Nina Ledvinová. Dále zdůraznila, že případ v Zašové je jednou z mnoha plánovaných staveb na silnici I/35. Plánované jsou také úpravy křižovatky u Zubří nebo Stříteže nad Bečvou.

Kdy konkrétně se ale úprav dočká křižovatka u Zašové, je prozatím ve hvězdách. „Netroufáme si odhadnout, kdy se stavbou začneme. Ještě se musí zpracovat potřebná dokumentace a vyřešit finanční stránka stavby," doplnila Nina Ledvinová.

Současný stav křižovatky trápí také pracovníky Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Nepřehlednost na přejezdu řešili už v minulých letech. „Vybourali jsme bývalou zastávku a vykáceli stromy," podotkl tiskový mluvčí SŽDC Ladislav Kašpar. Podle něj se tím situace na přejezdu sice zlepšila, ale není dostatečná. „Projekt je finančně náročný, ale řešíme ho," připustil Ladislav Kašpar.

Policisté ve svých svodkách, navzdory zkušenostem obyvatel vesnice, časté případy nehod na přejezdu v Zašové prý zaznamenány nemají. „Řidiči už asi vědí, že musejí být opatrnější. Motoristé se zde musí mít prostě na pozoru," zdůraznil vsetínský policejní preventista Vladislav Malcharczik.

Znáte jiná podobná místa na Valašsku? Diskutujte na webu nebo facebooku Valašského deníku

Autor: Martina Havlíková

22.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies