Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Reakce na odstoupení ministra školství jsou na Kroměřížsku vlažné

Kroměřížsko - Svou rezignaci na post ministra školství oznámil v minulých dnech Josef Dobeš. Muž, který v čele resortu stál od července roku 2010, odůvodnil svůj odchod tím, že se nesmíří s plánovanými škrty ve výši dvě a půl miliardy, což by znamenalo snížení učitelských platů.

27.3.2012 1
SDÍLEJ:

2. Základní školu v Holešově vede od začátku dubna Drahomíra Konvalinková.Foto: Veronika Klímová

Jak vnímají jeho rezignaci ředitelé základních a středních škol na Kroměřížsku? Jak ukázal průzkum Deníku, obvykle ji vítají. Zároveň ale často s obavami čekají, kdo nastoupí na jeho místo.

„Určitě je správné, že odstoupil. Ve svém úřadě nebyl schopný a na ministerstvu udělal spoustu chyb,“ nechala se slyšet například ředitelka 1. Základní školy v Holešově Jarmila Růžičková.

Podle jejích slov by měl nový ministr především dát do pořádku čerpání financí z Evropské unie. „Byla by obrovská škoda, kdybychom o tyto peníze přišli,“ upozorňuje Růžičková.

Ředitelka další holešovské školy, tentokrát Jitka Heryánová ze 3. ZŠ Družby, vidí však i kladné stránky Dobešovy ministerské kariéry.

„Některé jeho kroky jsem vítala a byly správné. Na druhou stranu ale provedl i pár změn, které by se měly řešit úplně jinak,“ poznamenala Heryánová. Také ona si myslí, že mnohá rozhodnutí byla unáhlená. Že může po končícím ministrovi paradoxně přijít ještě někdo horší, si uvědomuje třeba ředitel bystřické Základní školy T. G. Masaryka Alexandr Hrycík.

„Na jednu stranu je dobře, že odešel. Na druhou stranu, kdo ví, kdo tam přijde po něm,“ přiznává. Dobešův nástupce by podle něj měl hlavně pevně nastavit mantinely a udělat ve školství pořádek.

Podobně to cítí i v Kroměříži. „Počkám, až kdo přijde po něm. Potom se uvidí, zda byla jeho rezignace přínosem, nebo ne,“ potvrdil ředitel Základní školy Slovan Jaroslav Němec.

Dodal, že bude hodně záležet na tom, jestli si nový ministr zvolí správné poradce. „Přiznám se, že s některými z posledních kroků pana Dobeše jsem vnitřně nesouhlasil,“ podotkl Němec.

Jako zbabělost chápe Dobešovu rezignaci například ředitelka holešovského Gymnázia Ladislava Jaroše Blažena Kubíčková.

„Dle mého názoru, pokud odešel opravdu kvůli nedostatku financí ve školství, tak mohl ještě trochu víc zabojovat. Z boje se prostě jen tak neutíká,“ vysvětlila Kubíčková. Sama je prý velmi zvědavá, kdo usedne do křesla šéfa školství a jak resort povede.

Definitivně odstoupit z křesla ministra školství by měl Dobeš k poslednímu březnu.

Mezi jeho možnými nástupci jsou zmiňováni jeho straničtí kolegové z Věcí veřejných Jana Drastichová, Dagmar Navrátilová či Milan Šťovíček, vyloučeno však prý není ani dosazení nestranického kandidáta.

Autor: Lucie Ságnerová

Autor: Redakce

27.3.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení