VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Republikové prvenství Zlína. DSZO obdrží trolejbusy s bateriemi v září

Zlín – Cestující ve Zlíně byli vůbec prvními v Česku, kteří si při jízdě trolejbusy mohli užívat klimatizovaného salonu pro cestující. Dopravní společnost Zlín – Otrokovice totiž byla prvním dopravním podnikem, který si trolejbusy s klimatizací objednal a nasadil do provozu. Teď si DSZO připíše prvenství druhé. Do provozu jako první v ČR nasadí hybridní trolejbusy vybavené bateriemi.

27.7.2016
SDÍLEJ:

Trolejbus s alternativním elektrickým pohonem na zkušebních jízdách v Plzni.Foto: Škoda Electric

Dosud používal podnik pouze hybridní vozy s dieselagregátem. „Dva nové trolejbusy by mohly být dodány někdy během září," potvrdil Zlínskému deníku mluvčí DSZO Vojtěch Cekota. Dodavatel – Škoda Electric – bude jejich provoz ve Zlíně a Otrokovicích monitorovat, potvrdil to v krátkém rozhovoru pro Zlínský deník vedoucí komunikace Škody Transportation Michal Tobrman.

Zlín je první „vlaštovkou", kam vaše společnost dodá trolejbusy s elektrobaterií, budete jejich ostrý provoz ve Zlíně sledovat a vyhodnocovat pro případná další vylepšení? Případně už nějaká připravujete?

Vedoucí komunikace Škody Transportation Michal Tobrman.

Zlín je první v České republice, v zahraničí je v provozu více než 50 ks trolejbusů s trakční baterií. Sledování v provozu včetně vyhodnocování parametrů a promítnutí výsledků do budoucích projektů je samozřejmostí včetně vzdáleného sledování dat. S Dopravní společností Zlín -Otrokovice je v tomto ohledu velmi dobrá spolupráce.

Projevila o tento typ trolejbusu zájem i další města v Česku? Případně která?

Zájem výrazně roste. V letošním roce budeme dodávat v rámci ČR například několik trolejbusů do Českých Budějovic.

Jaké jsou jeho pořizovací a provozní náklady v porovnání s klasickým trolejbusem vázaným pouze na trakci?

Pořizovací náklady závisí především na požadavcích zákazníků na dojezd a životnost bateriového pohonu.

Dostáváte objednávky na klasické trolejbusy i ze zahraničí, nejen pro obnovu vozového parku, ale například od měst, která nově zřizují trolejbusové tratě?

Exportní zakázky tvořily v roce 2015 téměř 73 % z celkové roční produkce trolejbusů. Nové tratě staví v drtivé většině města, kde již trolejbusová síť existuje, jedná se tedy o rozšiřování tratí ve městech ČR i v zahraničí.

V čem shledáváte z pohledu výrobce výhody klasického trolejbusu vázaného na trakci oproti trolejbusu s hybridním (elektro) pohonem? A naopak?

Výhoda klasického trolejbusu je jeho technická jednoduchost a nižší pořizovací náklady, nevýhodou je závislost na trakci, problémy při nehodách, stavebních úpravách apod. Výhodou trolejbusu s pomocným pohonem je jeho operativa při provozních problémech, možnost obsluhovat i zastávky mimo trať apod., nevýhodou jsou vyšší pořizovací náklady.

Ekologičtěji…

Ředitel DSZO Josef Kocháň uvedl již začátkem roku, že ekologie je směr, kterým se společnost bude ubírat. „Chceme pokračovat v ekologizaci městské dopravy. To konkrétně znamená, že místo naftových motorů a dieselagregátů začneme u vozidel MHD zkoušet baterie. První dva sólo trolejbusy, které budou schopny nezávislé jízdy mimo trakční vedení nebo při výpadku proudu, a to právě s využitím elektrické energie z baterií, by měly doplnit náš vozový park ještě letos. Rovněž bychom chtěli pořídit v dohledné budoucnosti první bateriové autobusy, tedy elektrobusy. Některé jsme už v podmínkách naší dopravní společnosti v minulých letech po krátkou dobu zkoušeli," uvedl Josef Kocháň.

Autor: Tomáš Hyánek

27.7.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Římské noci
9

Zranění ani náročnost představení Simoně Stašové nevzaly radost z Římských nocí

Ilustrační foto
22

V USA zemřel hráč PC her během 24hodinového herního maratonu

Revitalizace se blíží, v Ládví zavřou obchoďák

Revitalizace prostoru náměstí u metra Ládví se blíží, začíná už na jaře a na její realizaci by mělo stačit 12 měsíců. V rámci zkrášlování prostředí zavře společnost Regata Čechy obchodní dům. Opravovat začnou za rok na jaře.

Egyptská víza budou stát více než dvojnásobek

Od příštího týdne budou egyptská vstupní víza stát více než dvojnásobek. Zdraží z původních 25 dolarů (asi 640 Kč) na 60 dolarů (asi 1530 Kč). Víza, jež umožní několik vstupů do země, budou stát 70 dolarů (asi 1790 Kč). Informovala o tom dnes agentura AP s odkazem na zdroje z egyptského letiště.

Na tiskovku Bílého domu nepustili novináře řady významných médií

Bílý dům dnes zakázal zpravodajům několika významných amerických médií vstup na tiskovou konferenci prezidentského mluvčího Seana Spicera. Oznámil to list The New York Times. Podle amerického deníku jde o událost, která je ve vztazích mezi kanceláří prezidenta USA a médii zcela mimořádná.

Ruská loď dopravila na ISS nový skafandr, klobásky, kaši i filmy

Na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) dnes přistála ruská nákladní loď Progress MS-05. Loď se po osmačtyřicetihodinovém letu připojila k ISS automaticky, uvedl zpravodaj agentury Interfax ze střediska řízení letu v Koroljovu u Moskvy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies