VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidiči autobusů na Zlínsku jsou vzorní, ukázaly kontroly

Zlínský kraj - Stejně jako se to děje na území celé České republiky, i ve Zlínském kraji probíhají kontroly autobusů. Kontroluje se při nich technický stav vozidla, dodržování povinných přestávek či případné překračování doby jízdy.

30.8.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Zlínský kraj se může chlubit bezúhonností řidičů.

„Během posledních měsíců policisté nezjistili žádné přestupky, řidiči kontrolovaných autobusů měli vše v pořádku, a nebylo tedy nutné žádného z nich trestat pokutou," uvedl Petr Jaroš z preventivně informačního oddělení Zlínského kraje.

Jak sdělil vedoucí odboru silniční kontroly z Centra služeb pro silniční dopravu Pavel Bergman, například u linkových autobusů je jedním z problémů dodržování délky osobního volna.

Ta má být vždy pětačtyřicet minut po každých čtyřech a půl hodinách.

O přestávce se má odpočívat

„Takzvaná bezpečnostní přestávka je charakterizována jako osobní volno, ve kterém by řidič neměl pro dopravce nic vykonávat. Někdy ale řidiči těchto celých pětačtyřicet minut jen pro své volno nemají. Musí v rámci tohoto času totiž například pouklízet autobus a pak dalších deset minut prodávat lístky," vysvětlil Pavel Bergman.

Na to reagoval ředitel osobní dopravy ČSAD Oldřich Holubář, který proti této praxi ostře vystoupil.

„Řidičům dáváme opravdu celou přestávku, aby do toho tyto ostatní práce nepatřily. Pokud by pak řidič přestávku či dobu jízdy porušil, samozřejmě by ho čekal trest. Od upozornění až po rozvázání pracovního poměru," řek Holubář. Dodal však, že zatím takovou zkušenost s žádným ze svých řidičů nemá.

Vedle nedodržování přestávek je jedním z problémů také nevyhovující technický stav vozidel.

Řidič, který šetří naftu, má prémie

„I dopravě vládnou peníze a je tady samozřejmě snaha omezit náklady. To se pak samozřejmě projeví na technickém stavu vozidla," sdělil Pavel Bergman.

Na otázku, jakým zákonným způsobem je možné náklady na dopravu snížit, Oldřich Holubář odpověděl:

„Už není kde snižovat, ale například řidič, který šetří naftu, dostane nějaké prémie, aby byl takto k efektivní jízdě motivován."

Na technický stav i dodržování doby přestávek či doby jízdy dbá také Karel Housa z dopravní společnosti Housacar.

„Snažíme se všechny tyto věci dodržovat. Není možné například, aby se řidiči nestřídali," doplnil.

KLÁRA ELŠÍKOVÁ

Autor: Redakce

30.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dálnice D8, ministr dopravy Ťok, premiér Sobotka
20

Buďte trpěliví, prosí řidiče Ťok

Afričtí uprchlíci na ostrově Lampedusa. Prostředky na jejich život si pro sebe inkasovala italská mafie.
1

Libyjští pašeráci lidí cpou do lodí rekordní počty uprchlíků

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies