VYBERTE SI REGION

Řidiči už nemusí přes centrum Bystřice, v provozu je nová cesta

Bystřice pod Hostýnem – Mezi nové krajské silnice přibyl šest set metrů dlouhý úsek u Bystřice pod Hostýnem. Vybudován byl v místě, kde dříve žádná cesta nevedla. Nyní se však spojnice stala první částí budoucího obchvatu města.

24.7.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
4 fotografie
Kolem Bystřice pod Hostýnem se jezdí po novém obchvatu.

Kolem Bystřice pod Hostýnem se jezdí po novém obchvatu.Foto: DENÍK/Pavla Urbášková

Řidiči jedoucí od Loukova ve směru na Hranice už nemusí zajíždět do města. Ušetří tak dva kilometry jízdy a zbaví se zdržení při průjezdu centrem. Uleví se také tamním obyvatelům, ve městě se sníží dopravní zatížení a velká auta nebudou centrum blokovat.

„Nová silnice zásadním způsobem odlehčí dopravní situaci v Bystřici pod Hostýnem, neboť z města odvede tranzitní dopravu směřující směrem z Valašského Meziříčí na Hranice, zejména pak cisterny přepravující náklad z nedalekého Loukova," uvedl při otevření úseku silnice náměstek hejtmana Zlínského kraje Jaroslav Drozd.

Nová krajská komunikace byla zprovozněna začátkem července. Využil ji už například řidič Tomáš Kurfürst, který má firmu v Loukově. Podle něj cesta rychlejší přes spojnici není, od aut se ale uleví hlavně Bystřici. „Cestu jsem už využil, zkoušeli jsme kudy je to rychlejší, zda přes město nebo po novém úseku a vyšlo to časově stejně, provoz tady ale zatím moc velký není," míní řidič.

Práce na výstavbě začaly v červnu loňského roku a přišla na pětapadesát milionů korun. Stavba je spolufinancována 75 procenty uznatelných nákladů v rámci Regionálního operačního programu Střední Morava

NA OKRAJ: Hlavním účelem je odklonit dopravu

Uvidíme, jak se po pár měsících užívání nová cesta osvědčí. Přínos by měla mít především pro samotnou Bystřici pod Hostýnem. Stejně jako obchvat u Holešova by totiž měla odklonit nákladní dopravu z centra města. Ulevit by se tak mělo hlavně místním, kteří tady žijí a pracují. Sama moc dobře vím, jaké to je, když se ve špičce snažím projet městem. Člověk stojí na každém semaforu, před ním kolona aut a na zelenou projede třeba až na potřetí. Všude lidé na přechodu a než se dopravím na druhý konec města, ztratím klidně patnáct minut a to Kroměříž není zase tak velká. V těchto vedrech je to pak mnohem horší. Řídím sice ráda, ale bez klimatizace a uvězněná v koloně bych mnohdy měnila s chodci nebo cyklisty. Doufejme tedy, že bude cesta účelná a lidem v Bystřici opravdu pomůže.

Autor: Soňa Ličková

24.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

ČSSD bude chtít od začátku roku 2018 zvýšit minimální mzdu

Praha - ČSSD bude chtít od ledna 2018 zvýšit minimální mzdu a na rok 2018 zajistit důstojný růst platů ve veřejné sféře. Na tiskové konferenci po jednání širšího vedení strany to řekl předseda sociální demokracie a premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Ústřední výkonný výbor dnes za zavřenými dveřmi projednával přípravu na březnový sjezd ČSSD i obrysy nového programu.

Jídlo zdražuje. Kvůli EET to není, tvrdí Babiš

Praha – Doby, kdy se ceny skoro nehýbaly a inflace byla téměř na nule, minuly. Drahota roste a nová data Českého statistického úřadu to potvrzují. V listopadu byla inflace meziročně vyšší o 1,5 procenta, v říjnu to bylo meziročně „jen" 0,8 procenta.

Jan Železný: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují

Praha /ROZHOVOR/- Jaký je rozdíl mezi oštěpaři a oštěpařkami? Česká legenda Jan Železný (50) trénuje čtyři ambiciózní reprezentanty: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies