Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rozhodnuto. Rondel u Bezměrova bude

Bezměrov – K padesáti dopravním nehodám muselo dojít na nechvalně proslulé křižovatce u Bezměrova, aby se zástupci krajů, silničáři a další odborníci shodli na tom, že je nezbytné postavit tam kruhový objezd. Před nedávnem o tom konečně rozhodli a rondel bude v provozu příští rok na podzim.

4.11.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Petr Syrovátka

Kroměřížský deník přitom tuto variantu prosazoval už přede dvěma lety a verdikt, ke kterému nyní úředníci konečně dospěli, si už tehdy přáli především řidiči, kteří křižovatku znají. Například David Houserek z Pravčic tudy projíždí často, jako místní si na změnu přednosti už zvykl a dává pozor.

„O místu se ale mluví jako o křižovatce smrti, už to je signál, že značení by mělo být jinak. To, které tam je, je nešťastné. Místní si tady dávají pozor, cizí řidiče však místo svádí křižovatku projet, i když je tam stopka. Bude to rozhodně lepší řešení," je přesvědčen řidič.

Smrtelnou nehodu, ke které v místě došlo před dvěmi lety v červenci, si dobře pamatuje také další řidička Leona Nováková z Postoupek.

„Vzhledem k tomu, ke kolika závažným nehodám tady dochází, je to dobrý krok. Jsem však přesvědčena, že kruhový objezd tady měl být už dávno. Je to sice chyba lidského faktoru, že lidé nesledují dopravní značení, ale křižovatka je opravdu nebezpečná," míní Nováková.

Josef Večerka si rozhodnutí o stavbě rondelu pochvaluje nejen jako starosta nedalekého Bezměrova, ale také jako řidič. Sám byl jedním z těch, kteří i prostřednictvím Deníku výstavbu kruhového objezdu podporovali od samého začátku.

„Okružní křižovatka tady měla být už od začátku, byla to chyba. Bude se sice do jedné věci zasahovat podruhé, ale nedá se nic dělat. Je to rozhodně nejrozumnější řešení, ke kterému se mohlo dospět. Kruhový objezd bude určitě přínosem," tvrdí starosta.

Přestavbu křižovatky potvrdil Deníku také šéf zlínské Správy silnic a dálnic Karel Chudárek. Po změně dopravního značení a přednosti v jízdě došlo v místě k enormnímu zvýšení dopravních nehod.

„Udělali jsme proto alespoň základní bezpečnostní opatření: zvýraznili jsme dopravní značení a vozovku opatřili červeným drsným povrchem, aby si lidé uvědomili, že nejsou na hlavní silnici, ale na vedlejší," řekl Chudárek.

K jistému poklesu nehod po tomto opatření sice došlo, k úplnému uklidnění situace ale ne. Podle policejních statistik, které Deník zveřejnil už před časem, se v místě od změny přednosti stalo na pět desítek dopravních nehod: rondel se tak skutečně ukazuje jako jediné řešení.

„Dohodli jsme se, že tam okružní křižovatku postavíme a to do konce příštího roku. Termín dokončení je plánován na říjen 2014," upřesnil Chudárek.

Autor: Soňa Ličková

4.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení