VYBERTE SI REGION

Rychlá jízda zabíjí nejčastěji. Policisté proto vytáhnou radary

Valašsko - Devět z deseti dopravních nehod by se nestalo, kdyby řidiči nejeli rychle. Tvrdí to alespoň valašští policisté. Proto se v následujících týdnech a měsících zaměří na odhalování a potírání tohoto nejčastějšího nešvaru na silnicích.

12.4.2013 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

„Budeme v terénu denně. Na to by měli motoristé myslet, když sednou za volant," předeslala vsetínská policejní mluvčí Lenka Javorková.

V uplynulém roce se na Valašsku stalo 378 nehod vinou nesprávného způsobu jízdy. Šedesát devět havárií způsobila rychlá jízda. Šedesát šest kolizí způsobilo nedání přednosti v jízdě. A osmnáct střetů zapříčinilo nesprávné předjíždění.

Škatulkování je ale zavádějící. „Když řidič vrazí do auta před sebou, hodnotíme to jako nedodržení vzdálenosti. Pravda ale je, že za to většinou může nepřiměřená rychlost," vysvětlila policejní mluvčí.

Nejčastěji podle ní řidiči nedodržují rychlost na silnici protínající Horní, Střední a Dolní Bečvu. Pak jezdí nepřiměřeně mezi Valašským Meziříčím, Vsetínem a Horní Lidčí. A taky po cestě na Velké Karlovice. „Obecně můžeme říct, že plyn na podlaze mají šoféři na rovných a širokých úsecích cest prvních tříd," vylíčila Javorková.

Nedodržení povolené rychlosti je také nejčastější příčinou, proč se na českých silnicích umírá. „Přitom to není jen o tom, že šofér nejede v obci padesátkou, ale o tom, že nepřizpůsobí jízdu stavu a povaze vozovky. Například tomu, že je na cestě led. Nebo tam je hustý provoz," přiblížila mluvčí.

Na to, že policisté nasadí na silnice všechny radary, upozornil také nový ředitel dopravní policie Tomáš Lerch. „Měření rychlosti vnímám jako jednu z priorit, ze které určitě nesmíme polevit. Hraje klíčovou roli při tragických nehodách," upozornil Lerch.

Dopravní hlídky by ale po- dle něj měly rychlost měřit jen tam, kde je skutečně riziko tragických střetů. Odmítl, že nový trend by měl hlavně přinést peníze do státní kasy.

Do roku 2020 by chtěl dosáhnout toho, aby v Česku na silnicích nezahynul průměrně víc než jeden člověk denně.

„Nevím, jestli je to reálný cíl. Najezdím denně dvě stě kilometrů a vím, jak se řidiči chovají. Policisté by museli být opravdu všude, a to není možné. Povolenou rychlostí už dnes nejezdí skoro nikdo. Moderní vozy v řidičích totiž vzbuzují pocit neohroženosti," vyslovil se Lubomír Hrčka z Rožnova pod Radhoštěm.

Současný stav by podle něj mohly zvrátit vysoké pokuty. „Musely by být ale opravdu takové, aby nikomu nestálo za to riskovat," řekl Hrčka.

Máte jiný nápad, jak snížit počty nehod? Napište nám na webové strany nebo facebook.

Autor: Alexandra Buršíková

12.4.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Daňové úlevy: odběr krve tři tisíce korun, za registraci nic

Ilustrační foto.

Češi nebezpečně tloustnou. Na cukrovku umírá 3,5 tisíce lidí ročně

Německá vláda podle Bildu varuje před chemickým útokem

Německá vláda a Spolkový kriminální úřad (BKA) varují před možností útoku chemikáliemi. Uvedl to dnes deník Bild s odvoláním na zprávu spolkové vlády analyzující rizika v oblasti civilní ochrany.

Záchranáři našli v zavaleném hotelu další těla

Řím - V troskách hotelu Rigopiano, který minulou středu po zemětřesení ve střední Itálii zavalila lavina, našli záchranáři další dvě těla. Podle agentury AFP jde o dvě ženy. Počet obětí tak vzrostl na 14, stále se pohřešuje ještě 15 lidí. Dnes se konají první pohřby obětí neštěstí.

Odsouzený politik Petr Wolf se už čtyři roky ukrývá před spravedlností

Policisté věří, že hledaný politik dříve či později udělá chybu. Postupem času může být méně obezřetný, své by mohl udělat i pocit nepolapitelnosti.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies