VYBERTE SI REGION

Silnici ze Zlína-Mladcové na Rackovou čeká kolaudace

Zlín-Mladcová, Racková - Téměř čtyři kilometry dlouhá, na přelomu let 2010/2011 kompletně rekonstruovaná za více než 20 milionů korun a za pár dní už i oficiálně zkolaudovaná. Takové údaje by měla, pokud by jí jej někdo vystavil, v životopise silnice, která spojuje místní část Zlína Mladcovou s obcí Racková.

16.10.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Martin Tröster

Omezili délku vozů i jejich rychlost

Po dokončení řidiči dlouho očekávané rekonstrukce povrchu silnice se však ukázalo, že její parametry si vyžádají jistá omezení průjezdnosti.

„Z důvodu bezpečnosti silničního provozu bylo na této komunikaci rozhodnuto o zákazu vjezdu vozidel delších než 12 metrů," uvedl ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý. V několika úsecích před nebezpečnými zatáčkami je navíc snížena maximální povolená rychlost na 30 km/h.

A příčina? „Silnice dostala nový kvalitní povrch, ale je poměrně úzká. V nepřehledném zalesněném terénu se značnými výškovými rozdíly je na trase několik oblouků s malými poloměry, což neumožňuje bezpečný průjezd všech vozidel a bez omezení rychlosti," uvedl ředitel ŘSZK Bronislav Malý.

Nad tím, jak naložit s novými parametry silnice, si lámalo hlavu hned několik odborníků včetně soudního znalce, který v úseku nechal proti sobě projet dva autobusy ČSAD Vsetín, které totiž délkou dosahují až 12 metrů. Výsledek byl pozitivní. Vyhnuly se, a autobusy tak silnici neopustí. Nakonec bylo rozhodnuto vyloučit z této silniční trasy vozidla delší než 12 metrů.

Musí do protisměru

„To dává záruku, že například i dva autobusy o délce 12 metrů se zde mohou bezpečně míjet. Musí však v těchto zatáčkách částečně přejíždět i do opačné poloviny vozovky proto se odstraňovala souvislá dělicí čára," upřesnil ředitel ŘSZK. Pro lepší výhled řidičů bude ještě v jedné ze zatáček vykáceno několik nejbližších stromů.

Rekonstrukce silnice Mladcová-Racková stála přibližně 20 milionů korun. Příznivá cena si však vyžádala daň právě v omezení délky vozů.

„Pokud by měla mít tato silnice po rekonstrukci technické parametry, které by umožňovaly průjezd všech vozidel bez jakéhokoli omezení, znamenalo by to neúměrné prodražení stavby a oddálení opravy o řadu let," vysvětlil Malý.

Muselo by se totiž jednat o výkupech pozemků v okolí silnice s větším počtem vlastníků, kácely by se další stromy, musel by se překládat dálkový telekomunikační kabel.

„Vzhledem k tomu, že nejde o hlavní silniční spojení mezi Zlínem a Holešovem, dali jsme přednost rychlejší opravě se zmíněnými omezeními provozu," dodal ředitel Bronislav Malý.

Autor: Tomáš Hyánek

16.10.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies