VYBERTE SI REGION

Silnici ze Zlína-Mladcové na Rackovou čeká kolaudace

Zlín-Mladcová, Racková - Téměř čtyři kilometry dlouhá, na přelomu let 2010/2011 kompletně rekonstruovaná za více než 20 milionů korun a za pár dní už i oficiálně zkolaudovaná. Takové údaje by měla, pokud by jí jej někdo vystavil, v životopise silnice, která spojuje místní část Zlína Mladcovou s obcí Racková.

16.10.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Martin Tröster

Omezili délku vozů i jejich rychlost

Po dokončení řidiči dlouho očekávané rekonstrukce povrchu silnice se však ukázalo, že její parametry si vyžádají jistá omezení průjezdnosti.

„Z důvodu bezpečnosti silničního provozu bylo na této komunikaci rozhodnuto o zákazu vjezdu vozidel delších než 12 metrů," uvedl ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý. V několika úsecích před nebezpečnými zatáčkami je navíc snížena maximální povolená rychlost na 30 km/h.

A příčina? „Silnice dostala nový kvalitní povrch, ale je poměrně úzká. V nepřehledném zalesněném terénu se značnými výškovými rozdíly je na trase několik oblouků s malými poloměry, což neumožňuje bezpečný průjezd všech vozidel a bez omezení rychlosti," uvedl ředitel ŘSZK Bronislav Malý.

Nad tím, jak naložit s novými parametry silnice, si lámalo hlavu hned několik odborníků včetně soudního znalce, který v úseku nechal proti sobě projet dva autobusy ČSAD Vsetín, které totiž délkou dosahují až 12 metrů. Výsledek byl pozitivní. Vyhnuly se, a autobusy tak silnici neopustí. Nakonec bylo rozhodnuto vyloučit z této silniční trasy vozidla delší než 12 metrů.

Musí do protisměru

„To dává záruku, že například i dva autobusy o délce 12 metrů se zde mohou bezpečně míjet. Musí však v těchto zatáčkách částečně přejíždět i do opačné poloviny vozovky proto se odstraňovala souvislá dělicí čára," upřesnil ředitel ŘSZK. Pro lepší výhled řidičů bude ještě v jedné ze zatáček vykáceno několik nejbližších stromů.

Rekonstrukce silnice Mladcová-Racková stála přibližně 20 milionů korun. Příznivá cena si však vyžádala daň právě v omezení délky vozů.

„Pokud by měla mít tato silnice po rekonstrukci technické parametry, které by umožňovaly průjezd všech vozidel bez jakéhokoli omezení, znamenalo by to neúměrné prodražení stavby a oddálení opravy o řadu let," vysvětlil Malý.

Muselo by se totiž jednat o výkupech pozemků v okolí silnice s větším počtem vlastníků, kácely by se další stromy, musel by se překládat dálkový telekomunikační kabel.

„Vzhledem k tomu, že nejde o hlavní silniční spojení mezi Zlínem a Holešovem, dali jsme přednost rychlejší opravě se zmíněnými omezeními provozu," dodal ředitel Bronislav Malý.

Autor: Tomáš Hyánek

16.10.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Divocí koně v Milovicích zvládají zimu dobře
14

Divokým koním nevadí mráz, ale vlhko

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Vyhubení Židů zpečetili nacisté ve Wannsee za 90 minut

Berlín - Pouhou hodinu a půl stačilo nacistickým špičkám k definitivnímu ortelu nad miliony evropských Židů. Porada v berlínské vile Wannsee před 75 lety, 20. ledna 1942, nerozhodla o vyhubení Židů, protože holokaust probíhal už od přepadení SSSR 22. června 1941, nýbrž sloužila ke koordinaci mezi různými úřady.

Theresa Mayová o brexitu. Velká Británie nechce podrývat jednotnou EU

Londýn – „Nevstupujeme do jednání s Evropskou unií s tím, že jednání zkrachují. Žádná dohoda by byla pro Británii lepší než špatná dohoda."

Bezpečně se v Česku cítí čtyři z pěti lidí, víc než před rokem

Praha - Pocit bezpečí v Česku proti loňsku vzrostl. Bezpečně se zde cítí 81 procent lidí, před rokem to bylo 76 procent, zjistil průzkum Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM). Bezpečnostní situaci v Evropě ale víc než polovina hodnotí jako špatnou a podle čtyř z pěti dotázaných se v uplynulých pěti letech zhoršila.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies