VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stáčení kilometrů? Na Kroměřížsku zcela běžně

Kroměřížsko – Stáčení tachometrů a tím pádem podvodné omlazování aut je podle prodejců ojetin na Kroměřížsku stále velkým problémem: zatímco nepoctivci díky němu mohou vydělat i několik desítek tisíc, zákazníci mají jen málo možností, jak se bránit.

13.1.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

Špatnou zkušenost má třeba Kroměřížan Jiří Šulc. „Objevil jsem v Německu na inzerát auto za velmi rozumnou cenu. Vyrazili jsme s kamarádem pro něj, ale na místě jsme přes diagnostiku odhalili, že auto je stočené z tři sta dvaceti tisíc na sto osmdesát," popsal Deníku nepříjemný zážitek .

„Děláme všechno pro to, abychom se vyvarovali koupě stočeného automobilu. Kilometry nestáčíme a auta vždy ověřujeme. Například společnost Cebia má databázi všech vozidel a nabízí možnost ověření kilometrů za poplatek pět set korun," říká majitel autobazaru Foriš v Hulíně Zdeněk Foriš.

Podobně se k problému staví i majitel autobazaru v Bystřici pod Hostýnem Josef Gořalík. „Pokud se k tomu vláda nějak nepostaví, my s tím nic neuděláme. Zbytečně nás to poškozuje," povzdechl si.

Podle něj v současné době nehrozí za stáčení žádný postih, a proto se stalo prakticky běžnou věcí.

„My si kilometry ověřujeme a hlavně vozíme auta se servisní knížkou. Když mám pochybnosti, tak vůz do bazaru vůbec neberu, protože by nám to dělalo špatné jméno," vysvětlil Josef Gořalík.

Také v Kroměříži je stáčení kilometrů pro prodejce ojetých automobilů věčné trápení. „Už jsem se s tím samozřejmě setkal a mohu říct, že dokonce snad devadesát procent aut, co k nám lidi dovezou, je stočených. Taková nebereme," vysvětlil za tamní autobazar Petr Drábek.

Podle něj se nejvíce stáčí auta z dovozu, protože se to nedá uhlídat. „Možnost jak si ověřit tachometr, nabízí například Cebia, ale ani u nich to není stoprocentní. Dnes to patří k běžným záležitostem před prodejem auta: stočí se kilometry, vymění ohmataný volant, řadicí páka a pedály. Auto pak vypadá jako nové," dodává Petr Drábek.

Společnost Cebia je zaměřena především na Českou republiku a nemá databázi například v Německu nebo Belgii, odkud se k nám nejčastěji auta dovážejí.

„Pokud k nám někdo doveze auto z ciziny, stočí kilometry a pak teprve vyrazí na technickou kontrolu, první záznam v Cebii bude ten, který uvidí na kontrole. Německo bylo dokonce první zemí, kde se začaly kilometry stáčet, a dnes si přitom každý myslí, že tam jsou auta poctivá. Je to klam," tvrdí provozovatel kroměřížského autobazaru.

Stáčení tachometru a následný prodej auta však samozřejmě z hlediska zákona brány jako klamání zákazníka. „V případě, že se prokazatelně jedná o podvod, hrozí pachateli zákaz činnosti nebo odnětí svobody až na dva roky," upozornila kroměřížská policejní mluvčí Simona Kyšnarová.

Jenže třeba bývalý autobazarista Vlastimil Mikuška z Bystřice pod Hostýnem přiznává, že kilometry u automobilů sám běžně stáčel.

„Jezdili za mnou lidi a chtěli svá auta omladit, někdy až o sto tisíc kilometrů. Samotné stáčení jako takové trestné není, prodej už jsem nerealizoval já. Auto se stočeným tachometrem mohou lidé prodat až o několik desítek tisíc dráž," uzavřel bývalý prodejce.

MAREK HOŘAVA

Autor: Redakce

13.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš
17 7

Median: Drahoš by ve druhém kole prezidentské volby porazil Zemana

Afričtí uprchlíci na ostrově Lampedusa. Prostředky na jejich život si pro sebe inkasovala italská mafie.
1

Libyjští pašeráci lidí cpou do lodí rekordní počty uprchlíků

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies