Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stamiliony na opravy cest ve Zlínském kraji. Někde ale žadoní o chodník

Zlín - Šestnáct silnic druhé a třetí třídy v regionu čeká příští rok rekonstrukce. Kraj na to vyčlenil 450 milionů korun. Na Zlínsku se opraví například cesta ve Fryštáku.

7.9.2013
SDÍLEJ:

Oprava cesty. Ilustrační fotoFoto: DENÍK/archiv

Opravy silnic II. a III. třídy si v celém kraji příští rok vyžádají 450 milionů korun

„Město do opravy komunikace investuje ze svého více než dva miliony na obnovu obrubníků přilehlých chodníků a další nezbytnou údržbu související s rekonstrukcí," informoval mluvčí Fryštáku Pavel Nášel.

Opravou prochází postupně většina silnic ve městě. Někteří obyvatelé Fryštáku se ale obtížně vyrovnávají s častými dopravními omezeními, která opravy provázejí. „Nejspíš to přinese další uzavírky. Jako by toho nebylo už letos dost," povzdechl si Jan Klepárník.

Oprava čeká i silnici mezi Bohuslavicemi směrem na Březnici i na Šarovy.

„Obyvatelům naší obce plánovaná rekonstrukce silnice nic moc nepřinese," domnívá se starostka Bohuslavic Jana Puškáčová. Jako palčivý problém, který by měl kraj v dohledné době řešit, vidí spíš křižovatku v centru obce, která je častým místem dopravních nehod.

„Chybí zde chodník pro chodce. Lidé jdoucí z kostela musejí z chodníku scházet přímo na silnici, kde jezdí auta. Vystavují tak nebezpečí nejen sebe, ale i projíždějící řidiče," popsala situaci v centru obce starostka.

„Jsme připraveni jednat," zareagoval provozně technický náměstek Ředitelství silnic Zlínského kraje Radek Berecka.

„Ale k tomu, abychom mohli situaci na křižovatce nějakým způsobem řešit, potřebujeme od starostky obce příslušnou projektovou dokumentaci a stavební povolení. Tu nám dosud nedodala," zmínil Berecka.

Naopak starosta Březnice rekonstrukci silnice vítá. „Souběžně s opravou cesty chceme podél průtahu naší obcí vybudovat chodník. Ve dvou místech dojde ke zúžení silnice z devíti metrů na sedm, aby zde mohl být vytvořen přechod pro chodce," představil budoucí podobu hlavní silnice směřující na Bohuslavice starosta Březnice Josef Hutěčka.

Novou podobu dostanou i sjezdy z hlavního průtahu obcí na místní komunikace. Ty však Březnice zaplatí ze svého. „Budeme muset někde sehnat víc než milion korun. Náš rozpočet je napjatý. Předpokládám, že v tomto ohledu pro nás bude příští rok náročný," uzavřel starosta.

Mezi další cesty na Zlínsku, které se příští rok budou opravovat, patří například silnice ze Zádveřic na Horní Lhotu, dále cesta mezi Pohořelicemi a Oldřichovicemi a komunikace Zlín-Štípa vedoucí na Lešnou.

„V minulosti se cesty velkou rychlostí rozšiřovaly a dnes nejsou schopny unést zátěž, kterou s sebou přináší stále houstnoucí provoz," vyjádřil se k opravám hejtman Zlínského kraje Stanislav Mišák.

Drolení okrajů komunikací způsobují například těžké nákladní automobily, které se na cestách vzájemně vyhýbají. „Naším cílem je použít takové materiály, aby nedocházelo k příliš rychlému opotřebování povrhu cest," uzavřel Mišák.

Autor: Lenka Kašparová

7.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení