VYBERTE SI REGION

Student navrhl revoluci v hradišťské MHD

Uherské Hradiště /ROZHOVOR/ – Chtěli byste cestovat ze sídliště Východ přímou linkou do Štěpnic či Starého Města? Tuto možnost, ale i mnohé další, nabízí ve svém návrhu student Jan Kolařík, který své představy nastínil i vedení ČSAD Uherské Hradiště.

19.10.2012
SDÍLEJ:

Student Jan Kolařík překvapil zástupce ČSAD promyšlenou koncepcí městské hromadné dopravyFoto: DENÍK/Oleg Kapinus

Nové názvy zastávek, vyvěšení schémat linek pouliček a další podněty přednesl Jan Kolařík z iniciativy MHDUH vedení hradišťské autobusové dopravy. Iniciativa usiluje o zlepšení městské hromadné dopravy v Uherském Hradišti, Kunovicích a Starém Městě.

„Nabyl jsem dojmu, že naše připomínky představitele autobusového přepravce zajímají. O některých podnětech se vyjádřili jako o velmi vhodných, k dalším podotkli, že jejich řešení je v kompetenci hradišťské radnice. Celá diskuse byla smysluplná a věřím, že nyní přejde ČSAD k činům," říká Jan Kolařík.

Mnozí cestující by jistě uvítali zřízení nových autobusových linek, například ze sídliště Východ přes centrum na sídliště Štěpnice nebo trasu mezi Východem a Starým Městem. Jan Kolařík vedení ČSAD navrhl i vypracování schématu tras autobusů a časů, kdy na jednotlivá stanoviště autobusy přijíždí. „Podobná schémata jsou běžná v řadě českých měst. Díky tomuto plánu by si cestující mohli zkontrolovat, kudy autobusy jezdí, ceny jízdného a ve kterou chvíli jsou na jejich cílové zastávce," vysvětluje student.

Ivanu Kallusovi, řediteli pro autobusovou dopravu ČSAD BUS Uherské Hradiště, se některé návrhy zamlouvaly. „Mohli bychom se zabývat například zřízením oboustranné zastávky u bývalých kasáren na Sokolovské ulici ještě před kruhovým objezdem," naznačil Ivan Kallus. Za zvážení by prý stálo také vedení linky do Štěpnic přes přístaviště a vlakové nádraží. „To bychom ovšem museli stavebně upravit výjezd z ulice Jana Lucemburského na ulici Jiřího z Poděbrad ve směru do Štěpnic," dodal. Vhodné by podle něj bylo i zřízení zastávky v opačném směru u supermarketu ve Starém Městě.

Iniciativa MHDUH by rovněž uvítala změnu a lepší zviditelnění názvů některých zastávek. „Zmínili jsme například zastávku, která v současné nese název SOU jako střední odborné učiliště. Problém je, že se tam už žádná učiliště nenachází, ovšem několik sdružených středních škol ano. Tato zastávka by mohla mít označení Jiřího z Poděbrad, protože se nachází na ulici s tímto názvem," podotkl Jan Kolařík. Nesmyslný název má podle jeho mínění i staroměstská zastávka s označením OSP. „Při našem průzkumu jsme zjistili, že prakticky nikdo z cestujících netuší, co tato zkratka znamená. Navrhli jsme proto změnu názvu na Staré Město-Tovární," dodal iniciátor.

Oslovení cestující by změny v provozu městské hromadné dopravy rovněž uvítali. „Měla by se snížit cena za přepravu, protože deset korun je docela hodně. Také bych byla pro zvýšení počtu spojů o víkendu, například ze sídliště Východ," poznamenala Radka Stupková z Uherského Hradiště.

Kolařík: mám pocit, že hradišťský přepravce o změny v MHD stojí

Uherskohradišťský nadšenec, dvaadvacetiletý student vysoké školy Českého vysokého učení technického v Praze Jan Kolařík je do problematiky městské hromadné dopravy evidentně zapojený všemi svými smysly. Jeho vehemence pro věc je patrná z každého jeho vyjádření i gesta. Slováckému Deníku vysvětlil pohnutky pro svou angažovanost do problematiky, která pro lidi jeho věku nebývá prioritou.

Jak vás vůbec napadlo zaměřit své úsilí do problematiky příměstské dopravy?

Vždycky jsem se o tuto problematiku zajímal, jsem prostě fanda do tohoto způsobu přepravy. V každém městě, které jsem navštívili, jsem pozoroval, jak tamní doprava funguje. Zjistil jsem, že jsou v tom veliké rozdíly. Bohužel musím poznamenat, že v okolních městech Slovácka funguje tato doprava, i informovanost o jejím systému, mnohem efektivněji než v Uherském Hradišti.

V čem jsou, podle Vás, slabiny hradišťské městské hromadné dopravy?

Zastaralé jsou názvy zastávek, nebo chybí úplně. Cestující nemají možnost nikde si prohlédnout schéma linek. Přitom tato schémata jsou k vidění v převážné většině větších měst. Lidé tam vidí, kterými trasami pouličky jedou, kde navazují například na vlakové spoje a vidí i další informace spojené s jejich cestováním.

Nedávno jste se setkal s lidmi z vedení hradišťské ČSAD a předestřel jim svoje návrhy a vize. Jak na ně vedení společnosti reagovalo?

Měl jsem ze schůzky dobrý pocit. Nejenže naslouchali, ale evidentně se jim některé mé návrhy líbily a živě na ně reagovali vlastními doplňujícími názory. Dobrá diskuse se točila například kolem zřízení nových linek ve městě a nových názvů zastávek, které navrhuji. Slíbili mi, že podněty projednají se zástupci hradišťské radnice a pak se opět sejdeme a oni mě seznámí jak ve svých jednáních uspěli.

Autor: Oleg Kapinus

19.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hlavní třídy se zcela promění, Praha dá na jejich obnovu miliardu

Praha /INFOGRAFIKA/ - Během dvou let se velké třídy v metropoli zcela promění. Začnou rekonstrukce čtyř ulic, které dostanou úplně novou podobu. Vše vyjde na více než miliardu korun.

AKTUALIZOVÁNO

Soud uznal bývalé manažery Key Investments vinnými

Praha - Pražský městský soud v pátek uznal vinu tří bývalých členů představenstva společnosti Key Investments (KI). Podle obžaloby způsobili 45 zákazníkům firmy škodu 873,7 milionu korun, když spravovali jejich peníze při obchodování s cennými papíry. Tresty soud sdělí na závěr obsáhlého rozsudku, který bude předčítat zhruba hodinu. Bývalým manažerům hrozí až osm let vězení za porušení povinnosti při správě cizího majetku a porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže.

Žalobci předali poznatky z prověřování šéfů policie do Prahy

Olomouc, Praha - Olomoučtí žalobci ukončili prověřování policejního prezidenta Tomáše Tuhého a jeho bývalého náměstka Zdeňka Laubeho, které se týkalo sloučení protimafiánského a protikorupčního útvaru. Novinářům to po výslechu před sněmovní vyšetřovací komisí k reorganizaci policie řekl šéf vrchního státního zastupitelství Ivo Ištvan. Podle informací ČTK poznatky předali kolegům do Prahy, což Ištvan nechtěl potvrdit. Uvedl, že nechce kolegy vystavovat mediálnímu tlaku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies