Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Teď tři, do konce roku ještě sedm nových vozů pro Zlín

Zlín - Tři nové trolejbusy jezdí od středy na pravidelných linkách městské hromadné dopravy ve Zlíně. „Jedná se o nízkopodlažní krátké trolejbusy značky Škoda v celkové hodnotě kolem 21 milionů a kloubový trolejbus značky Škoda, který byl pořízen za zhruba 14 milionů korun," informoval mluvčí Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice Vojtěch Cekota.

10.6.2013
SDÍLEJ:

JAK VYPADÁ? Nové trolejbusy (jeden z nich na snímku) jsou klimatizované. Budou proto jezdit na delších trasách. Foto: DSZO

Dodal, že do konce roku plánuje společnost nakoupit ještě dalších sedm nových trolejbusů a v rozmezí let 2013 a 2015 přibude na linkových trasách MHD ve Zlíně a Otrokovicích pětadvacet nových vozů.

„Až 75 procent nákladů na nákup těchto trolejbusů bude hrazeno z dotace," naznačil způsob financování Cekota.

Právě cestující jistě v létě ocení, že nové trolejbusy jsou klimatizované. „Především z těchto důvodů jsme rozhodli, že nové vozy MHD budou jezdit na delších trasách. Konkrétně půjde o linky 2, 6 a 10," sdělil Cekota.

Nejedná se prý o celkové posílení četnosti spojů v jízdním řádu, ale jen o obnovu stárnoucího vozového parku. Dosluhující trolejbusy budou vyměněny za nové, ale počet spojů zůstane zachován.

S tím ale někteří obyvatelé Zlína, jako je například Matouš Ištvánek, nesouhlasí. Vadí jim, že na Jižních Svazích jezdí spojů málo. „Hlavně ráno jsou trolejbusy hodně přecpané. Uvítal bych, kdyby jich na této trase jezdilo víc," svěřil se Ištvánek.

Vedení Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice podle Cekoty pravidelně provádí průzkumy, zda je počet spojů ve všech lokalitách Zlína dostatečný.

„Naše prostředky na provoz MHD jsou bohužel omezené. Snažíme se vycházet vstříc potřebám cestujících, ale na druhou stranu nemůžeme dopustit, aby trolejbusy jezdily téměř prázdné. To by bylo z finančního hlediska neefektivní," tvrdí Cekota.

Posílení spojů MHD v lokalitě Jižní Svahy je podle něj reálné pouze v případě, že by přibylo lidí, kteří by městskou hromadnou dopravu využívali.

Cestující Jana Sliacká ze Zlína by si přála, aby v trolejbusech bylo více míst k sezení a byly bezbariérové. „Snažíme se, aby v trolejbusech bylo více prostoru. V menším z obou typů trolejbusů je 34 míst k sezení a dalších 68 cestujících se do něj vejde na stání. V kloubovém trolejbusu je 45 sedadel a 108 míst na stání," popsal počet míst v nových vozech Cekota.

Všechny tři jsou navíc bezbariérové. „Rozšířili jsme také prostor mezi sedačkami, aby se sem vešlo více lidí," tvrdí Cekota. Podle něj byl právě nedostatek prostoru mezi sedadly jednou z věcí, na kterou si cestující stěžovali.

„Obyčejně nevím, co s nohama"

„Včera jsem si nový trolejbus vyzkoušel na vlastní kůži a více prostoru jsem si nemohl vynachválit. Jsem vyšší postavy a ve starších typech vozů jsem lidově řečeno nevěděl, co s nohama. V novém trolejbuse jsem si jízdu konečně opravdu vychutnal," radoval se Viliam Lábsky ze Spolku přátel městské hromadné dopravy.

65 km/hod. - Maximální rychlost, jakou mohou nové trolejbusy na trase ZlínOtrokovice jezdit

50 tisíc - Počet kilometrů, které najede jeden trolejbus DSZO ročně

57 - Počet trolejbusů, které nyní jezdí na trase mezi Zlínem a Otrokovicemi

32 mil. - Přibližný počet cestujících, kteří se přepraví městskou hromadnou dopravou za rok

Autor: Lenka Kašparová

10.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Češi jsou ve srovnání s Evropany ranní ptáčata

Stephen King
DOTYK.CZ
9

Stephen King: do krále hororu se zakouslo děsivé dětství

Autistů přibývá. Terapii musí rodiče platit sami

Rvalo mi to srdce, vzpomíná na období před dvěma lety Magdaléna Čížková. Její dcera Markétka byla dlouho vysněným dítětem, které dělalo rodině jen radost. Zvládala první slova, vesele ukazovala předměty, rozpoznávala zvířátka. Jenomže pak přišel zlom. „Najednou jako by nám oslepla a ohluchla,“ popisuje maminka.

Krize ve Španělsku: Katalánské referendum podpořil další autonomní region

/VIDEO/ Právo na referendum o nezávislosti Katalánska vyhlášené na 1. října je nezadatelné. O tom nepochybují a hlasitě za to demonstrují v Galicii, oblasti Španělska, která má stejný autonomní statut jako odbojné Katalánsko. 

Nejnebezpečnější přechod v metropoli? Najdete ho v Praze 2

/INFOGRAFIKA/ Pražský deník proto připravil výčet nejnebezpečnějších přechodů a křižovatek, kde nejčastěji docházelo ke střetům mezi vozidly a chodci.

Geolog: Sesuvy na trase přes České středohoří nikdy hrozit nepřestanou

Posudky geologické služby v 90. letech umístění dálnice právě sem zásadně zamítaly. Zároveň navrhovaly mnohem bezpečnější řešení. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení