VYBERTE SI REGION

V Soběsukách se předvedla stará i luxusní auta

Soběsuky – Závodní, silniční i luxusní auta byla k vidění na výstavě Vývoj dopravních prostředků v Soběsukách u tamní restaurace U Markuse. V jednu hodinu odpoledne už byly na místě všechny exponáty. Celkem zde bylo vystaveno deset aut a pět motocyklů.

15.10.2012
SDÍLEJ:

Výstava s názvem Vývoj dopravních prostředků se uskutečnila v sobotu 13.10 v Soběsukách od jedné hodiny odpoledne u tamní restaurace U Markuse. Foto: DENÍK/Ličková Soňa

Mezi vystavovanými vozidly se objevily například Škoda Rapid ze 40. a 70. let, závodní Škodovka ze čtyřicátých let s hliníkovou karoserií, dva zástupci vozů Volkswagen Golf z osmdesátých a devadesátých let. Na místo také dorazily dvě velké Ameriky: Cadillac DeVille vyroben v roce 1961, s výkonem 325 koní a Buick Special 46R s rokem výroby 1956 a výkonem 315 koní.

Zajímavým kouskem byl pro všechny také renovovaný podvozek De Dion Bouton , který byl vyroben před sto dvěma lety.

Vystavené motocykly představily vývoj v ČZ od čtyřicátých do šedesátých let a krásou se pyšnily i vystavené skútry. Z nových aut zde byly zástupci Škoda Yeti a Hyundai.

Raritní kousky na výstavu zapůjčili pořadateli Markovi Kopečkovi hlavně přátelé a také členové veteránských klubů.

„Jsem rád, že nám vyšlo počasí a že jsme se tady všichni sešli. Nebylo sice úplně jednoduché zorganizovat takovou akci, nicméně mi pomohla spousta známých, takže jsme to úspěšně zvládli," pochvaloval si pořadatel.

Pozornost podle něj strhla také anglická legenda mezi auty s šesti válci a maximální rychlostí sto osmdesát kilometrů za hodinu.

„Trhákem bylo určitě auto Lagonda s otevřenou karoserií a rokem výroby 1932," poznamenal Kopeček.

Luxusní Cadillac DeVille vyroben v roce 1961 měl už tehdy výbavu stejnou jako dnešní moderní auta. Metalický čtyřdveřový sedan s karoserií hardtop, tedy bez středových sloupků, s osmi válci, váhou 2139 kilogramů a 325 koni byl zakoupen na Floridě.

„V autě je elektrická výbava, tedy elektrické stahování oken, klimatizace, elektrické sedadlo v šesti směrech, posilovač řízení, posilovač brzd. A má také třístupňovou automatickou převodovku," pochlubil se majitel Cadillacu Robert Sivík ze Zlína.

Výjimečný typ si ale nemůže pořídit každý. Vozů totiž v Evropě jezdí jen poskrovnu. Ani provoz ale není levnou záležitostí. Velký motor si žádá spotřebu až dvacet litrů na sto kilometrů. Pocit svezení je ale podle majitele k nezaplacení.

„Mám ho už sedm let a samozřejmě je občas potřeba nějaký náhradní díl. Díky internetu a v Americe popularitě těchto aut se díly shánějí dobře. Snad lépe, jak na starou škodovku," poznamenal Sivík.

Autor: Soňa Ličková

15.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies