Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Soběsukách se předvedla stará i luxusní auta

Soběsuky – Závodní, silniční i luxusní auta byla k vidění na výstavě Vývoj dopravních prostředků v Soběsukách u tamní restaurace U Markuse. V jednu hodinu odpoledne už byly na místě všechny exponáty. Celkem zde bylo vystaveno deset aut a pět motocyklů.

15.10.2012
SDÍLEJ:

Výstava s názvem Vývoj dopravních prostředků se uskutečnila v sobotu 13.10 v Soběsukách od jedné hodiny odpoledne u tamní restaurace U Markuse. Foto: DENÍK/Ličková Soňa

Mezi vystavovanými vozidly se objevily například Škoda Rapid ze 40. a 70. let, závodní Škodovka ze čtyřicátých let s hliníkovou karoserií, dva zástupci vozů Volkswagen Golf z osmdesátých a devadesátých let. Na místo také dorazily dvě velké Ameriky: Cadillac DeVille vyroben v roce 1961, s výkonem 325 koní a Buick Special 46R s rokem výroby 1956 a výkonem 315 koní.

Zajímavým kouskem byl pro všechny také renovovaný podvozek De Dion Bouton , který byl vyroben před sto dvěma lety.

Vystavené motocykly představily vývoj v ČZ od čtyřicátých do šedesátých let a krásou se pyšnily i vystavené skútry. Z nových aut zde byly zástupci Škoda Yeti a Hyundai.

Raritní kousky na výstavu zapůjčili pořadateli Markovi Kopečkovi hlavně přátelé a také členové veteránských klubů.

„Jsem rád, že nám vyšlo počasí a že jsme se tady všichni sešli. Nebylo sice úplně jednoduché zorganizovat takovou akci, nicméně mi pomohla spousta známých, takže jsme to úspěšně zvládli," pochvaloval si pořadatel.

Pozornost podle něj strhla také anglická legenda mezi auty s šesti válci a maximální rychlostí sto osmdesát kilometrů za hodinu.

„Trhákem bylo určitě auto Lagonda s otevřenou karoserií a rokem výroby 1932," poznamenal Kopeček.

Luxusní Cadillac DeVille vyroben v roce 1961 měl už tehdy výbavu stejnou jako dnešní moderní auta. Metalický čtyřdveřový sedan s karoserií hardtop, tedy bez středových sloupků, s osmi válci, váhou 2139 kilogramů a 325 koni byl zakoupen na Floridě.

„V autě je elektrická výbava, tedy elektrické stahování oken, klimatizace, elektrické sedadlo v šesti směrech, posilovač řízení, posilovač brzd. A má také třístupňovou automatickou převodovku," pochlubil se majitel Cadillacu Robert Sivík ze Zlína.

Výjimečný typ si ale nemůže pořídit každý. Vozů totiž v Evropě jezdí jen poskrovnu. Ani provoz ale není levnou záležitostí. Velký motor si žádá spotřebu až dvacet litrů na sto kilometrů. Pocit svezení je ale podle majitele k nezaplacení.

„Mám ho už sedm let a samozřejmě je občas potřeba nějaký náhradní díl. Díky internetu a v Americe popularitě těchto aut se díly shánějí dobře. Snad lépe, jak na starou škodovku," poznamenal Sivík.

Autor: Soňa Ličková

15.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z důvodu zajištění efektivity plavecké výuky doporučuje ministerstvo školství její zařazení do dvou po sobě jdoucích ročníků 1. stupně ZŠ v minimálním rozsahu 20 vyučovacích hodin v jednom ročníku.
18

Povinné plavání. Některým školám dělají potíže peníze a musejí předělat rozvrh

Přistávající jumbo nizozemských aerolinií KLM na Svatém Martinu
10

Jumbo mizí z oblohy. Objednávky na nové nejsou

Nelegální reklama zůstává, stát je pozadu

Třetí týden platnosti nového zákona zůstává okolo dálnic stále většina reklam, i když už nejsou legální. Majitelé reklamních ploch se k odstraňování nemají a stát teprve chystá soutěž na firmy, které nelegální plochy zakryjí.

Začíná kampaň Číst Havla. Dětem přiblíží Havla jako literáta

Knihovna Václava Havla dnes spustila kampaň Číst Havla, která chce žákům základních a středních škol pomoci poznat Václava Havla nejen jako velkou postavu české historie, ale především jako čtivého a podnětného spisovatele.

Zemřel básník a výtvarník Ivo Vodseďálek

Ve věku 86 let dnes zemřel  spisovatel,výtvarník a vzduchoplave Ivo Vodseďálek. Byl jedním z hlavních představitelů první vlny českého undergroundu. Společně s Egonem Bondym založil jednu z prvních českých samizdatových edic Půlnoc. O Vodseďálkově úmrtí ČTK informovala Edita Onuferová z časopisu Revolver Revue, ve kterém Vodseďálek publikoval.

Pohledem Stanislava Šulce: Češi jsou bohatí

Boj o vyšší mzdy je u konce. To však neznamená, že jsou u konce předvolební bitvy. Další se povede o to, jak moc bude zdaněna práce. Jde o boj ještě důležitější než střet o platy učitelů a úředníků, protože výsledek tohoto politikaření se dotkne všech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení