VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Více než třetina silnic ve Zlínském kraji je havarijních

Zlínský kraj - Více než třetina silnic II. a III. třídy, o které se stará Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK), je v havarijním stavu. Vychází to z analýzy odborné firmy PavEx Consulting, která hodnotí stav silnic každoročně.

4.12.2012
SDÍLEJ:

Stav silnic ve Zlínském krajiFoto: DENÍK/repro

Pětatřicet procent komunikací v regionu dostalo v roce 2012 pětku, přičemž hodnocení je podobné jako ve škole (1výborný, 2dobrý, 3vyhovující, 4nevyhovující a 5havarijní). Jedničku získalo celkem 207 kilometrů cest, pětku 633.

Celkově odpovídá hodnocení silnic průměru 3,55, vloni to ovšem bylo o pět setin lepší. Důvod? Samozřejmě peníze. „Rozdíly mezi hodnocením posledních let jsou velmi malé, takže se dá říct, že se kvalita povrchu krajských silnic udržuje přibližně na stejné úrovni," je přesvědčen šéf ŘSZK Bronislav Malý.

„To ale neznamená, že můžeme být spokojeni a že by si silnice II. a III. třídy nezasloužily více. Máme připravenu řadu projektů na rekonstrukce nebo opravy vozovek, ale nemáme k dispozici tolik finančních prostředků," poznamenal Malý s tím, že krajské silnice by každoročně vyžadovaly větší objem peněz, aby se známka hodnocení povrchu vozovek mohla dlouhodobě výrazněji zlepšovat.

Za poslední rok v kraji i přesto přibylo několik vozovek s hodnocením 1, kvalita několika dalších se ale přirozeným stárnutím a opotřebením zhoršila. Zejména některé před rokem „nevyhovující" vozovky se za rok přesunuly do kategorie „havarijní".

„Silnice v kraji jsou opravdu mnohdy jako tankodrom. Po tom by se občas bál člověk i chodit, natož jezdit autem," poznamenal sarkasticky dlouholetý řidič Pavel Drga ze Vsetínska, které má dle statistik kvalitu silnic úplně nejhorší.

STAROSTOVÉ OBCÍ, V NICHŽ SE NEJEZDÍ NA JEDNIČKU:

Úseky připomínají tankodrom

Bystřice pod Hostýnem - Lipník

Za ostudu „nejhrubšího zrna" považuje silnici z Bystřice pod Hostýnem směrem na Lipník místostarosta Antonín Pařízek. Silnice je vskutku ve strašném stavu.

„Kus této silnice, který je u nás ve městě, je nejhorší komunikací na celém našem území. O tuto naši část bychom se chtěli co nejdříve postarat a chystáme se ji projektovat. Údajně celá cesta figuruje i ve střednědobém plánu ŘSZK, tak uvidíme. Každopádně se s tím musí něco dělat," uznává Pařízek.

Valašské Klobouky - Tichov

Druhá nejhorší silnice okresu podle nedávného hlasování čtenářů Deníku na webu. Na neúctyhodné první příčce byla cesta z Nedašovy Lhoty na hranici se Slovenskem, tam už se ale pracuje na opravách. U Tichova to jde ale mnohem pomaleji.

„Jednali jsme o strašné cestě i se senátorkou Alenou Gajdůškovou a náměstkem hejtmana Jaroslavem Drozdem. Ten dokonce posílal dopis na ministerstvo. Údajně je v jednání, jestli nám někdo pomůže. Přísliby máme, ale nic víc. My můžeme jen bojovat a připomínat se," krčí rameny starosta Tichova Josef Mudrák.

Boršice - Vážany

S kvalitou několika bezprostředních komunikací nejsou spokojeni ani v Boršicích. Nejhorší cestou je ovšem ta, která vede směrem na Vážany. „Je úzká a křivá. Lidé po ní ale jezdí často, takže si pochopitelně stěžují. Bohužel nemám žádné indicie k tomu, že by se s ním mělo něco dít. My se teď soustřeďujeme na opravy jiných cest v obci," vysvětlil starosta Boršic Roman Jílek.

Horní Lideč - Valašská Senice

Hned u odbočky na Francovu Lhotu v Horní Lidči, kde začíná krajská silnice, se dá podle tamního starosty Josefa Tkadlece hovořit o havarijním stavu.

„A myslím si, že k tomu ani nejsou potřeba žádné studie, aby to člověk zjistil. Kdo Zlínským krajem jezdí, pozná to sám. Mrzí mě, že jsme pro investice do oprav asi moc vzdálení od Zlína. Alespoň nový přivaděč do Francovy Lhoty by si lidé určitě zasloužili. Doufám, že se to někdy podaří," přeje si Tkadlec.

Stav silnic ve Zlínském kraji

Autor: Marek Houser

4.12.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
2 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies