VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vjezd do areálu otrokovické Tomy v těchto dnech finišuje

Otrokovice – Do nejnáročnější a zároveň také nejdůležitější fáze dospěla stavba kýženého nového vjezdu do průmyslového areálu Toma v Otrokovicích. Ten tamním obyvatelům výrazně uleví od přetížené kamionové dopravy. Vzniká mimo bytovou zástavbu mezi městem a obcí Tlumačov, a to křížením se železniční tratí.

13.7.2014
SDÍLEJ:

Mostní konstrukce v souvislosti s novým vjezdem do průmyslového areálu Toma v Otrokovicích je už vybetonována a nyní ji čeká zasunutí pod koleje.Foto: DENÍK/Jarmila Kuncová

„Mostní konstrukce jsou už vybetonovány a čeká je zasunutí pod koleje," informovala mluvčí otrokovické radnice Lenka Vaculová.

Samotné zasouvání mostu pod trať má probíhat dva a půl dne, konkrétně od 17. července. Je to jen pár dnů zpátky, kdy v noci dělníci začali zatloukat a beranit hlavní pažící stěnu mezi oběma kolejemi.

„Jednoduše řečeno, potřebujeme rozdělit koridor na dvě půlky tak, abychom mohli odkopat jednu půlku svahu a mohli tam posléze nasunout most, respektive jeho polovinu. Vytvořená pažící stěna má v podstatě zadržet tlak zeminy od koleje, která zůstane pojízdná, aby bylo toto vše možné provést," popsal stavbyvedoucí zhotovitelské společnosti EUROVIA CS David Ďulák.

Technologicky zajímavé je také samotné zasunutí betonové konstrukce mostu, která měří pět a půl metru na výšku a deset na šířku, na místo svého určení.

Dnes totiž stojí mimo kolejiště, pod kterým most povede. „Vytvoříme pojezdovou dráhu, která se zabetonuje a na ni se položí kolejnice a osadí kolečka. Na ty pak heverem zvedneme most, který se bude se postupně zasouvat," doplnil stavbyvedoucí David Ďulák.

Před touto akcí dělníci provedou veškeré základní práce jako například izolace či instalace zábradlí, tak aby byl most připraven.

„Po zásunu se začne na takzvané přechodové oblasti mostu přisypávat z obou stran po vrstvách hutní štěrkodrť až do úrovně koleje. Poté se bude nasypávat samotné kolejové lože a začnou se osazovat koleje," podotkla mluvčí otrokovické radnice Lenka Vaculová. Stavba vyžaduje také množství zkoušek, jejichž cílem je potvrzení správnosti použitých technologických postupů.

„Tyto důležité práce nyní probíhají ze strany od hlavní silnice. Poté, co budou hotovy, se začne s druhou půlkou ze strany průmyslového areálu, kde se tento týden betonovala druhá část mostu, která bude stejným způsobem pod koleje zasunuta ve dnech 7. a 9. srpna," zdůraznila Lenka Vaculová.

Kvůli stavbě nového vjezdu do průmyslového areálu Toma musejí cestující na železniční trati počítat s výlukami ve dnech od 28. července do 17. srpna, a to vždy pouze od 4:10 do 22:20 hodin. „Náhradní dopravu zajišťuje dopravce. Je zcela na něm, jestli si zajistí autobusy či spoje prostě zruší," zdůraznil Marek Illiaš ze Správy železniční dopravní cesty.

Stavba je podle něj unikátní v tom, že se staví mimo těleso dráhy a následně se zcela nasune na připravené základy, čímž lze omezit dobu výluk zhruba na třetinu normálně požadované doby.

Na bedrech průmyslového areálu Toma je pak realizace vjezdu ve vnitřní části areálu. Ten je podle pověřeného člena představenstva Radka Hegera ve fázi výběrového řízení, které právě dokončují. V srpnu by pak rádi zapracovali na vjezdu z jejich strany. „Jedná se odhadem tak o tři sta metrů, kdy bychom se měli potkat s městkou částí. Záleží ovšem na počasí. Nejpozdější termín zhotovení je jaro příštího roku, ideálně bychom to rádi stihli do konce roku," dodal Radek Heger

Stavba nového vjezdu do průmyslového areálu zcela upřímně těší například jednašedesátiletou Jiřinu Štanglicovou, která žije v Nerudově ulici. Ta právě nejvíce trpí nákladní dopravou, kudy stále ještě těžká auta jezdí. „Konečně se pracuje na novém vjezdu, trvalo to dlouhých dvacet let. Já jsem na radnici kvůli tomu chodila neustále, psala petice, zkrátka jsem je tím neustále otravovala," řekla Deníku Jiřina Štanglicová. Na stavbu nového vjezdu se prý také chodí dívat. „Těším se, až bude hotový a konečně se nám uleví od kamionů a budeme si moct v klidu vyvětrat, nejen v noci. A domy nám už nebudou praskat," dodala obyvatelka.

Autor: Jarmila Kuncová

13.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
6 8

Finanční zpráva prověřuje v Agrofertu nezdaněné Babišovy dluhopisy

Jan Hamáček, předseda Poslanecké sněmovny
15 8

Babiš by měl sám opustit vládu. Dohnala ho minulost, říká Hamáček

V dubnu přišlo na silnicích o život 36 lidí, o jednoho méně než loni

Na českých silnicích zemřelo letos v dubnu 36 lidí, o jednoho méně než loni. Číslo vyrovnává tragickou bilanci z dubna před třemi roky, která byla nejnižší od roku 1990. Od začátku roku při dopravních nehodách v Česku zemřelo 124 lidí, což je o 19 méně než za první čtyři měsíce loňska. Vyplývá to z předběžných údajů policie.

Infografika: Škoda vyrobila miliontý Superb. Připomeňte si příběh vozu

Vlajkové lodi automobilky Škoda se daří skvěle. Nedávno totiž z výrobní linky sjel miliontý Superb.

Ukrajina zahájila stavbu obří hráze. Na Krym dál nepoteče voda

Úřady Chersonské oblasti na Ukrajině zahájily stavbu velké hráze, která by měla uzavřít přítok vody z Donu dál do Severokrymského kanálu a dál na Krym, který byl po volbách v roce 2014 připojen k Rusku. Kvůli okupaci této oblasti byly proti Rusku zavedeny ekonomické sankce.

Za ohýnky a popíjení hrozí pokuty, varují strážníci před čarodějnicemi

Čarodějnické oslavy v noci ze 30. dubna na 1. května jsou z pohledu pražských strážníků rok co rok stejné. Stejně jako hasiči a zdravotničtí záchranáři zaznamenávají i příslušníci městské policie během filipojakubské noci požáry související s nedostatečným zabezpečením ohňů. Občas se objeví případy nahnutých či naříznutých májek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies