VYBERTE SI REGION

Vlčnov reklamuje silnici, ta teď zůstane uzavřená

Vlčnov – V létě roku 2009 ji zcela novou slavnostně otevíral krojovaný pár a politici v oblecích. Dnes ji s mnohem menší pompou znovu opravují dělníci s bagry.

12.8.2013
SDÍLEJ:

Opravy silnice by ve Vlčnově měly trvat do příští středy.Foto: DENÍK/Michael Lapčík

Výměna dlažebních kostek za asfaltový koberec ve dvoukilometrové délce z centra Vlčnova směrem na Veletiny tehdy trvala třináct měsíců. Po čtyř letech provozu je teď úsek uzavřený znovu. Kvůli závadám jej obec spolu s Ředitelstvím silnic Zlínského kraje reklamovaly.

Úplná uzavírka má trvat do středy příštího týdne. Řidičům nezbývá, než se zákazovým značkám vyhnout po objížďce uličkami kolem potoka. „Rozbitá silnice nedlouho po dokončení, to je prostě česká klasika. Nepříjemné je, že jde o hlavní tah z vesnice do Hradiště. Bohužel objížďku nemají zrovna dobře značenou. Neznalý člověk neví, kudy ven," nebral si servítky Milan Vozár z Vlčnova.

Podle místostarostky obce Marty Moštkové byly vady na vozovce tak zřetelné, že nebylo možné odvedenou práci nereklamovat. „Silnice se úplně propadla, jsou tam obrovské díry. Dělníci musí asfalt frézovat a jít do hloubky. Je to naprosto zbytečná komplikace," konstatovala Marta Moštková.

Závada se konkrétně projevila na dvou místech. Konkrétně jde o špatnou nosnou konstrukci. V místním šetření na to přišli zaměstnanci Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK). „Nivelací jsme zjistili, že spád není ideální a v některých místech se tak po dešti nepřiměřeně dlouho drží voda. Požadavek reklamace byl tedy důvodný," okomentoval situaci provozně-technický náměstek ŘSZK Radek Berecka.

Hlavním stavitelem dvoukilometrového úseku za zhruba čtyřicet milionů korun byla společnost Skanska. Ta jednu část reklamace uznala, druhá je v řešení. Jak náměstek Berecka dále uvedl, reklamace ještě neznamená, že Skanska odvedla špatnou práci nebo použila nekvalitní materiál.

„Nedá se to takto říct, to by bylo sporné. Konstrukce vozovky se dle projektu někde měnila, jinde ne. Problémy nastaly pravděpodobně právě ve spojích. I když to byl trochu boj, firma nakonec uznala, že potřebné opravy provede, a to na vlastní náklady," doplnil Radek Berecka.

Obec s ŘSZK stavbu reklamovaly nedlouho před vypršením čtyřleté záruční lhůty. V okresním či krajském měřítku se reklamace na špatně provedené opravy silnic příliš často neuplatňují. „Vyskytují se spíše ojediněle. Naposledy jsme takový postup museli řešit v Bystřici pod Hostýnem," uzavřel náměstek Berecka.

Vyjádření kompetentní osoby ze společnosti Skanska se včera do uzávěrky vydání nepodařilo získat.

Autor: Michael Lapčík

12.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies