VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Výbava do školy? 
Dva tisíce, u prvňáčků ještě o něco víc

Kroměřížsko – Začátek školního roku znamená i mnohé rodiče z Kroměřížska nákupy školních potřeb. Ceny přitom každoročně stoupají a lidé tak za vybavení svých potomků zaplatí v průměru dva tisíce korun: a u prvňáčků obvykle ještě o něco víc.

1.9.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Kateřina Krejčová

Větší tržby už minulý týden zaznamenala například Petra Lišková, která provozuje papírnictví v Bystřici pod Hostýnem.

„Příchod školy a Vánoce jsou pro nás samozřejmě stěžejním obdobím. Nejhektičtější situaci ale očekáváme první týden v září, kdy už rodiče vědí, co jejich děti budou do školy přesně potřebovat," říká provozovatelka.

Nejnáročnější položkou, především při výbavě pro prvňáčky, je určitě aktovka, u které cena neklesne pod tisíc korun. „Za kvalitní rodiče zaplatí zhruba 1250 korun i více. Letos vede motiv soviček a u kluků pak tradičně dinosauři a auta. Školní batoh se pak do tisíce korun už pořídit dá," dodala Petra Lišková.

Na nějakou velkou vlnu zákazníků podle ní letos nedošlo: řada lidí totiž v posledních letech dává přednost nákupu školních potřeb v supermarketech. Například Lenka Koutná, která je maminkou letošní prvňačky,už prý má pro své dítko vše nakoupeno.

„Dcera je milovnice zvířátek, aktovku si tedy vybrala s kočičkami a penál zase se sovou. Oboje jsme pořizovali už asi před dvěma měsíci přes internet. Zbytek jsem postupně nakupovala také s předstihem, měli bychom mít tedy vše. Do školy už se moc těší a pořád si doma aktovku zkouší," usmála se maminka.

Podle průzkumů společnosti Tesco nakupují rodiče pro své děti v supermarketech nejčastěji psací potřeby, sešity, výtvarné potřeby, věci na tělocvik a také školní batohy. Většina z nich za nákup utratí kolem dvou tisíc korun.

Vybrat správnou školní výbavu není levná, ale ani snadná záležitost. Na trhu je totiž obrovské množství značek a výrobků, a vyznat se v nich může dát leckomu zabrat.

O tom, jaká školní výbava se objeví v nákupním košíku, rozhodují podle průzkumů nejčastěji rodiče společně s dětmi. Zatímco u dětí hraje roli vzhled a design, dospělí se rozhodují zejména na základě funkčnosti, kvality a ceny.

„Například u výběru školní aktovky nebo batohu se rodiče zaměřují primárně na ergonomické a bezpečnostní prvky, poté až následuje design," potvrdil Anton Čižmárik ze společnosti Tesco.

Obecně se tedy lidé přiklánějí ke kvalitnějším produktům. „Tomu tedy odpovídá i narůstající průměrná hodnota nákupu tohoto sortimentu," dodal odborník.

Kolik jste letos do výbavy 
pro svého školáka investovali? Napište nám nebo 
diskutujte pod článkem!

Autor: Nikol Diviaková

1.9.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

První závod autonomních vozů skončil nehodou.
14

V Argentině se jel první závod aut bez řidičů. Skončil nehodou

K vraždě došlo na ubytovně v Jevíčku, kde oběť i  vrah bydleli ve stejném pokoji.
AKTUALIZOVÁNO

Vražda na ubytovně otřásla Malou Hanou, muži hrozí až 18 let vězení

Po stopách hrdinů českého odboje: tři králové doháněli okupanty k zuřivosti

Praha /INFOGRAFIKA, FOTOGALERIE/ - S Prahou Neznámou protentokrát vyrazíme na vycházku po stopách statečných příběhů „tří králů" českého odboje.

Co je dobré stihnout, než odejdete do důchodu

Praha - V České republice žijí téměř tři miliony důchodců a jejich počet trvale roste. I na tuto životní etapu by se měl člověk připravit.

AKTUALIZOVÁNO

Valachová se pře s gymnázii o termín maturity z matematiky

Zlomky, deskriptivní geometrie, nepřímá úměra a všechny další matematické dovednosti se mají zabydlet v myslích středoškoláků natolik, že bude přirozené z nich skládat maturitu. A to nejen na gymnáziích a lyceích, kde se bude maturita z matematiky poprvé konat povinně na jaře 2021, ale i na středních odborných školách. Tam tato novinka dorazí o rok později, jak v pondělí rozhodla vláda. Výjimku budou mít pouze umělecké, zdravotnické a sociální obory.

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies