VYBERTE SI REGION

Zastupitelé chtějí ve Vsetíně postavit podzemní parkoviště

Vsetín – Stromy a trávníky, nebo parkovací místa? O tom co je důležitější jednali ve Vsetíně zastupitelé. Mluvili o možnostech parkování v podzemí i parkovacích domech.

23.4.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Karel Pech

Zastupitelé se k možnosti výstavby nových odstavných míst pro auta dostali paradoxně přes městskou zeleň. „Zajímalo by mě, kolik jí ve Vsetíně máme v porovnání s parkovacími místy. Slyšel jsem totiž, že ve městě je až pět tisíc dvě stě odstavných míst,“ začal diskuzi Vlastislav Antolák. Upozornil, že Vsetín je přetížený auty. „Když jsem se nechal vrtulníkem dopravit nad město, vypadalo jako fabrika na výrobu aut. Já osobně raději chodím pěšky,“ řekl Antolák.

Na to zareagoval místostarosta Petr Kořenek. „Buď budeme tvořit nová místa a nevidím prostor jinde než na úkor zeleně. A nebo nebudeme a využijeme jen plochy, které nám zbývají. Jako například staré hřiště,“ vyjmenoval možná řešení místostarosta. Největší problémy však vidí na sídlištích, kde je nedostatek parkovacích míst znatelný. „Kdybychom měli peníze, nejlíp by situaci vyřešily parkovací domy. Otázkou by pak byla i domluva s občany. Nikdo by u svých oken takovou stavbu nejspíš nechtěl,“ dodal Kořenek.

S dalším nápadem přišel Jiří Čunek. „Kdykoliv by se bagrovalo, bylo by dobré přemýšlet, jestli by tam nešly udělat podzemní parkoviště. Zeleň by mohla pak zůstat nad nimi,“ navrhoval.

Radní přitom už uvažovali o stavbě takového podzemního parkoviště pod plánovanou novou tělocvičnou místního gymnázia. Kvůli prosakování a spodním vodám však návrh zamítli. „Podzemní parkoviště u Elposu má stejné podloží a je v pořádku. Mohlo by se to povést i u toho gymnázia,“ oponoval Čunek.

Podle starostky Ivety Táborské ale bude nutné se poinformovat, kolik stálo zabránění prosakování u zmiňovaného fungujícího parkoviště.

Jednatel projektu Zdravé město Vsetín Petr Kozel ještě upozornil na jednu možnost. Díky takzvaným Aalborským závazkům, kterými se město připojilo k myšlence udržitelného rozvoje, mají radní možnost, povolat si externí odborníky. „Ti pomáhají řešit situace, u kterých si úředníci nevědí rady,“ řekl Kozel.

Autor: Martin Fojtík

23.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
14 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
19 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies