Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zlínská Kaskáda polyká další miliony

Zlín - Mluví se o něm už léta, podle původních předpokladů mělo pod Sportovní halou Euronics dokonce už dávno fungovat. Výstavba obchodně--společenského centra Kaskáda se ale neustále odkládá a jisté není ani to, že bude ve Zlíně vůbec kdy stát.

25.1.2012
SDÍLEJ:

Vizualizace obchodního centra kaskáda ve ZlíněFoto: ECM

Přesto musí magistrát na jeho přípravu uvolnit z už tak napjatého rozpočtu dalších dvacet milionů na výkup pozemků.

„Nemůžeme dělat nic jiného než tyto peníze vydat. Bohužel jsme vázáni smlouvami, které uzavřeli s investorem naši předchůdci v roce 2006,“ přiznal druhý náměstek primátora Aleš Dufek.

Investorem stavby je prostřednictvím své dceřiné firmy Graslon developerský gigant ECM, který je přitom momentálně v konkurzu kvůli dluhům ve výši několika miliard korun.

Přes dvacet a půl milionu korun od města je určeno na nákup parcely v oblasti ulic Březnická a Mostní o výměře 4012 metrů čtverečních, přičemž tento pozemek bude následně rozdělen na dvě části.

„Kromě 13 milionů korun na koupi části výše uvedeného pozemku pro Graslon, který po vydání platného územního rozhodnutí společnost od města odkoupí, vydá radnice i dalších sedm milionů korun na koupi druhé části pozemku. Na té následně vznikne nová točna MHD,“ přiblížil mluvčí zlínského magistrátu Zdeněk Dvořák.

Tato plocha podle něj zůstane v majetku města, její koupě ale s projektem Kaskáda pochopitelně úzce souvisí.

Náměstek primátora Aleš Dufek z nákupu radostí rozhodně neskáče.

„Subjektivně nejsem samozřejmě nijak nadšen z toho, že peníze za pozemky již byly utraceny a situace je stále nejistá,“ připustil Dufek.

Podle bývalého náměstka primátorky Miroslava Hladíka (ODS), který měl v minulosti mimo jiné na starosti právě městské finance, se však smlouva uzavírala na základě zpracovaných analýz, které prý hovoří o tom, že zástavba celého prostoru je v pořádku.

„Z připravovaného projektu jsme usoudili, že Kaskáda pomůže rozvoji Zlína a rozšíří nabídku služeb jeho obyvatelům. Význam mělo i estetické hledisko, poněvadž kvalita prostředí, kde má Kaskáda vzniknout, se díky tomu posune nahoru,“ upozornil Hladík na nevábně zarostlá rumiště, která se nyní nad parkovištěm v Březnické ulici rozkládají.

Podle projektového manažera společnosti ECM Petra Štylera ani pád firmy do konkurzu na záměru výstavby Kaskády nic nezměnil.

„Jedná se o jeden z projektů, jehož pokračování schválili naši věřitelé. Nyní tak intenzivně pracujeme na získání územního rozhodnutí, které bychom rádi měli v rukou do konce letošního roku,“ objasňuje manažer.

Dvě varianty

Aktuálně jsou podle jeho slov na stole dvě varianty, jak v otázce obchodního centra pokračovat.

„Buď postavíme Kaskádu sami, nebo se na její výstavbě domluvíme s jiným potenciálním investorem, což se v současné chvíli jeví pravděpodobnější,“ říká Štyler. Při ideálním scénáři by prý mohla být Kaskáda kompletně hotova v roce 2015.

Tomu ale rozhodně bude chtít zabránit občanské sdružení Klidná Březnická, které se proti výstavbě mohutného centra staví už od prvopočátku. „Nereálné sliby zadlužené a krachující ECM vnímáme jako důkaz přetrvávajícího nerozumu,“ kroutí hlavou nad aktuálním děním kolem Kaskády předseda sdružení Miroslav Mach.

Sdružení má na příslušných úřadech podáno žádosti o informace a sleduje úřední desky.

„Jestliže zjistíme zahájení jakéhokoliv správního řízení, budeme podávat vyjádření, odvolání a žaloby. Zatím ale o žádném nevíme,“ upozorňuje Mach.

Názor členů Klidné Březnické na Kaskádu se prý ani po letech nijak nemění.

„Nebráníme se změně využití pozemků pod sportovní halou, zatím ale neexistuje žádná rozumná vize. Kaskáda je příliš rozměrná stavba, která nekoncepčně likviduje volný prostor a na dané místo se nehodí,“ míní Mach.

Sdružení: Existují vhodnější lokality

Pro výstavbu podobného kolosu podle něj existují vhodnější lokality.

„Jedná se například o areál Svitu nebo pozemek nedostavěného obchodního centra při ulici Okružní na Jižních Svazích,“ dodal Mach.

Kontroverzní obchodně-společenské centrum Kaskáda má mít čtyři kaskádově odsazená nadzemní a tři podzemní podlaží. Jeho součástí bude podle plánu zhruba 120 obchodů, kaváren, dětských koutků, fitness a welness studií i restaurací. Součástí objektu bude šest stovek bezplatných parkovacích míst.

Trolejbusová točna, která nyní tvoří součást parkoviště, se má posunout o pár metrů výše směrem ke Sportovní hale Euronics.

Autor: Viktor Chrást

25.1.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zemětřesení v Mexiku
AKTUALIZOVÁNO
4

Mexiko zasáhlo další silné zemětřesení. Vyžádalo si desítky obětí

Ruské vojenské helikoptéry během manévrů Západ 2017 na cvičišti u Petrohradu.
13 5

Při cvičení Západ 2017 došlo k nehodě, střela zamířila mezi novináře

EXKLUZIVNĚ

Somálka, která prohrála soud o hidžáb, získala azyl na čestné slovo

Deník zjistil, jak se do Česka dostala Somálka Ayan Jamaal Ahmednuurová, které v úterý Městský soud v Praze zamítl žalobu proti pražské Střední zdravotnické škole kvůli zákazu nošení hidžábu. Sedmadvacetiletá Somálka se do země dostala bez jediného dokladu, azyl jí byl udělen na základě čestného prohlášení.

Začíná kampaň Číst Havla. Dětem přiblíží Havla jako literáta

Knihovna Václava Havla dnes spustila kampaň Číst Havla, která chce žákům základních a středních škol pomoci poznat Václava Havla nejen jako velkou postavu české historie, ale především jako čtivého a podnětného spisovatele.

Zemřel básník a výtvarník Ivo Vodseďálek

Ve věku 86 let dnes zemřel  spisovatel,výtvarník a vzduchoplave Ivo Vodseďálek. Byl jedním z hlavních představitelů první vlny českého undergroundu. Společně s Egonem Bondym založil jednu z prvních českých samizdatových edic Půlnoc. O Vodseďálkově úmrtí ČTK informovala Edita Onuferová z časopisu Revolver Revue, ve kterém Vodseďálek publikoval.

AUTOMIX.CZ

TEST: Jeden řidičák, dvě cesty. Vyzkoušeli jsme skútry, na které stačí "béčko"

Jestli žijete s autem ve větším městě, tak vás dost možná taky štve ranní doprava. A velice často i ta odpolední. Možná by se vám vyplatilo přesednout na něco, co disponuje polovičním počtem kol a pouze jednou stopou. Nebojte se, bicykl vám tlačit nebudeme. Řešením může být skútr.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení