VYBERTE SI REGION

Bude rychlobruslařka i osobností reklamy?

Praha - Cena zlaté závodnice Martiny Sáblíkové po hrách ve Vancouveru vzroste.

16.2.2010
SDÍLEJ:

Olympijská vítězka Martina Sáblíková.Foto: ČTK

Její tvář se na vás nedívá z každé reklamy, bulvár nerozebírá její soukromí, nepůsobí namyšleně ani nezdravě sebevědomě. Martina Sáblíková je typ hvězdy vlastně poměrně nenápadné.

Po zisku zlaté olympijské medaile ale některé tyto pravdy mohou přestat platit, konkrétně první a poslední. „Marketingový potenciál“ famózní české rychlobruslařky totiž jistojistě naroste.

„Věřím, že objem finančních prostředků ze sponzorských smluv vzroste,“ prohlašuje David Trávníček ze společnosti Sport Invest, která Sáblíkovou zastupuje.

A doufá v to, že budou překročeny hranice Česka.

„Jestli Martina získá medaili i v závodě na pět kilometrů, může se stát jednou z největších hvězd her,“ říká Trávníček.

Karel Tejkal, další sportovní manažer, optimismus brzdí.

„Jsem trochu skeptický, na základě zkušenosti s Romanem Šebrlem. Na olympiádě v Aténách vyhrál zlato, ohlas v cizině byl ale malý,“ vypráví Tejkal a okamžitě odpovídá na otázku, proč tomu tak bylo:

„Každá země má své vlastní příběhy. I na probíhajících hrách – Slováci třeba zlatou biatlonistku Kuzminovou.“

Jenže Sáblíková může mít zlata dvě… „A myslím, že nehrozí to, co se stalo v létě v Pekingu,“ vzpomíná Trávníček, kterak na letních hrách před dvěma lety všechny v zisku medailí zastínil plavec Phelps s osmi zlatými.

Navíc v Pekingu zářil Bolt a celkově se tam představili sportovci s obrovským reklamním potenciálem. Zimní hry, zdá se, mají větší rezervy.

A Sáblíkovou za našimi hranicemi velebí už nyní. „Působí dojmem jako ženské vydání jamajského sprintera Usaina Bolta,“ píše německý Frankfurter Rundschau

Ovšem nutno konstatovat, že ekonomická krize velkým obchodům nepřeje.

Sáblíková navíc rozhodně nejela na olympiádu jako neznámá dívka, s úspěchem se počítalo. A nejlépe se „prodávají“, jak známo, velmi úspěšní outsideři.

Jenže ona, jako Češka, by teoreticky také měla být v rychlobruslení outsiderem. Navíc ukázala obrovskou vnitřní sílu – vždyť pod tak obrovským tlakem očekávání veřejnosti snad ještě nikdy žádný český sportovec nebyl.

Její příběh je jistě fascinující. Jako z Hollywoodu, chtělo by se říci…

Autor: Jan Hamrník

16.2.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Americký velvyslanec Andrew Schapiro
18 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
18 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies