VYBERTE SI REGION

O cestě do Kanady přes Thajsko, od kravaty k bundě

Praha - Jeden ze zakladatelů značky Alpine Pro Vladislav Fedoš už má lístky na Sáblíkovou, Bauera a hokejisty.

12.2.2010 2
SDÍLEJ:

Zakladatel české společnosti vyrábějící sportovní a outdoorové oblečení, vybavení a obuv ALPINE PRO Vladislav Fedoš.Foto: Deník/Vít Šimánek

Před patnácti lety cestoval do Thajska a Koreje. Teď se vydává opačným směrem do Kanady. Tehdy jako student s ledvinkou narvanou penězi zkoušel obchody. Teď si jako vážený VIP v obleku s kreditkou v kapse užije olympijskou atmosféru.

„Máme lístky na čtyři hokeje, Bauerovu padesátku i pětku Sáblíkové,“ těší se. Vladislav Fedoš, jeden ze zakladatelů značky Alpine Pro, jenž obléká českou výpravu.

V kavárně u džusu byste ho přehlédli, tak nenápadně působí. Ale nepotřebuje okázalá gesta. Mluví tiše, stačí mu fakta a přesvědčivá slova.
Alpine Pro má roční obrat půl miliardy korun a mezi firmami na sportovní oblečení si stojí na českém trhu hned za nadnárodními megagiganty Adidasem a Nike.

S Václavem Hrbkem, kamarádem z vysoké školy ekonomické, začínali dovozem kravat z Asie. Pak přidali sportovní zboží. A v roce 1998 ušili první lyžařské bundy.

Teď mají 21 prodejen a přes tři stovky zaměstnanců v Česku, prodávají po světě.

A čeští olympionici obléknou 36 kousků z jejich kolekce, od triček přes čepice až po vrchní bundy. „Věděli jsme, že u Českého olympijského výboru končí po 36 letech Adidas a za měsíc se domluvili,“ připomíná nečekaný loňský kontrakt.

„Žádný nekalý boj jsme necítili.“ Obvykle připravují nové řady oblečení skoro dva roky. Teď zbývala polovina času.

Olympijskou sestavu tvořila návrhářka Lucie Kuříková i za pomoci samotných sportovců. „Měli jsme tolik variant, nejtěžší bylo vybrat.“

Zvítězily progresivní až halucinogenní motivy kruhů a samozřejmě červeno-modro-bílá barevná kombinace.

Šilo se v Číně i ve Valašském Meziříčí, ze špičkových materiálů, i kukuřičných nebo kávových vláken. S vývojem pomáhali i sportovci Kateřina Neumannová nebo Tomáš Verner.

Poprvé pustili také kolekci do řadových prodejen, takový merchandising tu ještě nebyl. „Do Vánoc se za dva měsíce vyprodala témeř celá kolekce, ale ještě se tam dostanou zbylé velikosti od olympioniků,“ slibuje Fedoš.

Olympijská kolekce je pro něj dosud nejprestižnější zakázkou. „Nejde o výdělek, ale o image.“ Po veslaři Synkovi chtějí získat další hvězdy, umějí i špičkové speciální kusovky jako třeba kombinézy pro bobisty.

Sami o sobě říkají, že vyrábějí kvalitní oblečení za přijatelné ceny.

On sám se stará spíše o praktičtější věci, svého parťáka, s nímž firmu zakládali, zapáleného skialpinistu, považuje za vizionáře. „Dva roky dopředu už ví, co pofrčí.“

Sám Fedoš jezdí parkur na koni a lyžuje. „Vyrážíme v létě vysoko do Alp a testujeme oblečení, které půjde na trh,“ vypráví o přátelství, které nezničilo ani společné podnikání.

„Nikdy jsme nebyli zaměstnaní v pravém slova smyslu, ihned po studiích jsme začali podnikat,“ říká Fedoš.“

Stále ovlivňujeme strategické věci, řešíme procesní záležitosti, ale jinak máme svoji roli v týmu kvalitních odborníků. Na tom stojí naše firma,“ dodává.

Autor: Tomáš Nohejl

12.2.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Politici nechápou, co je věda, jak funguje, říká nositel Nobelovy ceny za fyziku

Brno - Vědci se musí místo výzkumu věnovat papírování, kritizoval nositel Nobelovy ceny za fyziku Claude Cohen-Tannou-dji. „Moje děti se věnují vědě také a tráví šedesát procent času sepisováním zpráv," řekl ve čtvrtek fyzik publiku na VUT v Brně.

Taneční soutěž StarDance vyhrál Piškula před Bankem a Plodkovou

Praha - Vítězem osmé řady taneční soutěže StarDance se stal herec Zdeněk Piškula, který tančil s Veronikou Lálovou. Ve finále dnes předstihl lyžaře Ondřeje Banka s Evou Krejčířovou. Třetí skončila v diváckém hlasování herečka Jana Plodková s Michalem Padevětem. Odborná porota v přímém přenosu České televize ohodnotila stejným počtem bodů dnešní výkony Piškuly a Plodkové, Bank v tomto pořadí zůstal třetí.

Na pohádky se o Vánocích dívá 83 procent Čechů

Praha - Na pohádky se během Vánoc dívá v televizi 83 procent Čechů. Třetina lidí kvůli návštěvám ale televizní program nestíhá. Vyplývá to z průzkumu agentury ipsos pro O2. Zážitek ze sledování pohádek až 95 procentům diváků kazí reklamní přestávky. Kolem 70 procent lidí by chtělo sledovat program v televizi bez reklam nejen o Vánocích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies