VYBRAT REGION
Zavřít mapu

O cestě do Kanady přes Thajsko, od kravaty k bundě

Praha - Jeden ze zakladatelů značky Alpine Pro Vladislav Fedoš už má lístky na Sáblíkovou, Bauera a hokejisty.

12.2.2010 2
SDÍLEJ:

Zakladatel české společnosti vyrábějící sportovní a outdoorové oblečení, vybavení a obuv ALPINE PRO Vladislav Fedoš.Foto: Deník/Vít Šimánek

Před patnácti lety cestoval do Thajska a Koreje. Teď se vydává opačným směrem do Kanady. Tehdy jako student s ledvinkou narvanou penězi zkoušel obchody. Teď si jako vážený VIP v obleku s kreditkou v kapse užije olympijskou atmosféru.

„Máme lístky na čtyři hokeje, Bauerovu padesátku i pětku Sáblíkové,“ těší se. Vladislav Fedoš, jeden ze zakladatelů značky Alpine Pro, jenž obléká českou výpravu.

V kavárně u džusu byste ho přehlédli, tak nenápadně působí. Ale nepotřebuje okázalá gesta. Mluví tiše, stačí mu fakta a přesvědčivá slova.
Alpine Pro má roční obrat půl miliardy korun a mezi firmami na sportovní oblečení si stojí na českém trhu hned za nadnárodními megagiganty Adidasem a Nike.

S Václavem Hrbkem, kamarádem z vysoké školy ekonomické, začínali dovozem kravat z Asie. Pak přidali sportovní zboží. A v roce 1998 ušili první lyžařské bundy.

Teď mají 21 prodejen a přes tři stovky zaměstnanců v Česku, prodávají po světě.

A čeští olympionici obléknou 36 kousků z jejich kolekce, od triček přes čepice až po vrchní bundy. „Věděli jsme, že u Českého olympijského výboru končí po 36 letech Adidas a za měsíc se domluvili,“ připomíná nečekaný loňský kontrakt.

„Žádný nekalý boj jsme necítili.“ Obvykle připravují nové řady oblečení skoro dva roky. Teď zbývala polovina času.

Olympijskou sestavu tvořila návrhářka Lucie Kuříková i za pomoci samotných sportovců. „Měli jsme tolik variant, nejtěžší bylo vybrat.“

Zvítězily progresivní až halucinogenní motivy kruhů a samozřejmě červeno-modro-bílá barevná kombinace.

Šilo se v Číně i ve Valašském Meziříčí, ze špičkových materiálů, i kukuřičných nebo kávových vláken. S vývojem pomáhali i sportovci Kateřina Neumannová nebo Tomáš Verner.

Poprvé pustili také kolekci do řadových prodejen, takový merchandising tu ještě nebyl. „Do Vánoc se za dva měsíce vyprodala témeř celá kolekce, ale ještě se tam dostanou zbylé velikosti od olympioniků,“ slibuje Fedoš.

Olympijská kolekce je pro něj dosud nejprestižnější zakázkou. „Nejde o výdělek, ale o image.“ Po veslaři Synkovi chtějí získat další hvězdy, umějí i špičkové speciální kusovky jako třeba kombinézy pro bobisty.

Sami o sobě říkají, že vyrábějí kvalitní oblečení za přijatelné ceny.

On sám se stará spíše o praktičtější věci, svého parťáka, s nímž firmu zakládali, zapáleného skialpinistu, považuje za vizionáře. „Dva roky dopředu už ví, co pofrčí.“

Sám Fedoš jezdí parkur na koni a lyžuje. „Vyrážíme v létě vysoko do Alp a testujeme oblečení, které půjde na trh,“ vypráví o přátelství, které nezničilo ani společné podnikání.

„Nikdy jsme nebyli zaměstnaní v pravém slova smyslu, ihned po studiích jsme začali podnikat,“ říká Fedoš.“

Stále ovlivňujeme strategické věci, řešíme procesní záležitosti, ale jinak máme svoji roli v týmu kvalitních odborníků. Na tom stojí naše firma,“ dodává.

Autor: Tomáš Nohejl

12.2.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
15 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Doprava v Brně v roce 2050? Sdílení cest, o pětinu méně aut, tvrdí plán mobility

Pruhy v protisměru pro cyklisty v jednosměrkách? Rozšíření pěších zón? Přednost autobusů na křižovatkách? Tyto a desítky dalších návrhů ovlivňujících dopravu v Brně představil městský plán mobility do roku 2050. Do 30. dubna k němu lidé mohou zasílat připomínky.

Hitlerův telefon se na aukci prodal za téměř čtvrt milionu dolarů

Telefon nacistického vůdce Adolfa Hitlera se na dnešní aukci ve Spojených státech prodal za 243.000 dolarů (6,2 milionu Kč). Oznámil to aukční dům Alexander Historical Auctions. Vyvolávací cena činila 100.000 dolarů. Prodejní cena se nacházela zhruba v polovině předpokládaného rozpětí 200.000 až 300.000 dolarů, napsala agentura AFP.

Janeček: EET funguje, krácení tržeb je menší

Nejenom obchodníci, ale i berní úředníci finalizují přípravy před druhou vlnou EET. Jak říká v rozhovoru pro Deník šéf Generálního finančního ředitelství Martin Janeček, úředníci zohlední dobrou vůli podnikatele.

Praha 5, 6 a 8 se ještě letos chystají rozšířit parkovací zóny

Radnice Prahy 5, 6 a 8 se ještě letos chystají rozšířit parkovací zóny. V neděli to řekli starosta a mluvčí radnic. Důvodem jsou problémy s parkováním na hranicích současných zón. Kdy přesně by mohly být zóny rozšířeny, zatím ale není jasné. Parkovací zóny byly zavedeny v těchto částech loni a platí na vybraných částech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies