Hned v první řadě se asi sluší říct, že přídomek Country Tourer nedělá z Insignie nijak dramaticky terénní vůz schopný projet všude a vším. Světlá výška se oproti standardnímu kombíku, se kterým sdílí novinka karoserii, zvýšila jen o střídmých 25 mm na výsledných 148 mm. Na druhou stranu odvážně působící oplastování blatníků, prahů a nárazníků nějaký ten šrám ušetří, stejně jako plastové zakrytování citlivých částí podvozku.

Stále pohodlná a prostorná

Jakkoliv se exteriér oproti klasickým modelům proměnil, interiér zůstává u Country Toureru stejný jako u ostatních verzí Insignie. To rozhodně není ani v nejmenším na škodu. Insigniq je pohodlná, prostorná, dobře zpracovaná a příjemným detailem jsou i příplatková sedadla s ortopedickou AGR certifikací, která jsou jednoduše vynikající.

Na zadních sedadlech je dostatek místa a totéž platí i o kufru, do kterého se vejde v základním postavení sedadel 560 litrů zavazadel. Při sklopení opěradel v druhé řadě se potom možnosti rozšiřují až na 1665 litrů. Pochopitelně nechybí zajímavé prvky příplatkové výbavy. Insignii si lze dopřát s audiosystémem Bose, s head-up displejem nebo s adaptivními LED světlomety s dosvitem 400 metrů.

Adaptivní podvozek a dieselové biturbo

Poměrně zásadním prvkem je také adaptivní podvozek FlexRide, který umí ve třech jízdních módech zásadně změnit chování. Standardní mód Normal se hodí do všech běžných situací a Insignie je v něm příjemně pohodlná. Na delší cesty a na rozbité silnice ovšem přijde vhod režim Tour, předělávající auto stiskem jediného tlačítka na sametově pohodlný a velmi plavný křižník. Mód Sport naopak značně přitvrdí, Insignia se nenaklání do zatáček a stává se z ní vcelku mrštný vůz.

Jistou mrštností potom disponuje i testovaný motor, kterým je zbrusu nový naftový dvoulitr se dvěma turbodmychadly. Motor z vlastní produkce Opelu nabízí pěkných 210 koní (154 kW) výkonu, 480 Nm točivého momentu a spojení s hladce a inteligentně řadící osmistupňovou převodovkou. Samozřejmostí je i pohon všech kol, ovšem ne tak úplně běžně řešený.

Místo klasického zadního diferenciálu má Insignia na zadní nápravě systém Twinster, rozdělující točivý moment mezi jednotlivá zadní kola dvojicí spojek. V případě potřeby proto může Insignia poslat až 50 % veškerého točivého momentu na jedno zadní kolo. V praxi to potom znamená „pozitivní“ vektorování točivého momentu v zatáčkách, kdy vůz prostě přidá na jedné či druhé straně, aby se stočil do oblouku.

Vrcholný naftový agregát je pod kapotu velkého kombíku s terénními choutkami v zásadě ideální. Motor je vcelku kultivovaný a mohutně táhne již od nízkých otáček, přičemž jeho zátah vydrží až za hranici čtyř tisíc otáček za minutu. Ve vyšších otáčkách se projeví motor o něco hlučněji, ale to je u dieselů poměrně standardní chování. Krátká první jízda bohužel nestačila na pořádné změření spotřeby, ale Opel slibuje v kombinovaném cyklu 7,2 litru, což by nemuselo být daleko od pravdy.

Se zajímavou první cenou

Insignia Country Tourer je v prodeji na českém trhu již nyní a přichází s poměrně zajímavou zaváděcí nabídkou. Za základní provedení, které však obsahuje prvky jako LED denní svícení, adaptivní podvozek FlexRide, automatickou dvouzónovou klimatizaci, litá kola o průměru 18 palců, polokožené čaounění nebo Bluetooth handsfree, říká si nyní Opel střídmých 649 900 korun (akční cena).

Pod kapotu přitom dostanete solidně výkonný zážehový agregát 1.5 Turbo, disponující výkonem 140 koní (103 kW), manuální převodovku a pohon předních kol.

S testovaným dvakrát přeplňovaným diesel vůz vyjde na minimálně 1 015 900 korun. Kompletní ceník najdete zde.