Na to, za kolik se bude prodávat nová generace vozu Kia Sportage, si musíme ještě pár týdnů počkat. Jinak ale už o nejnovější generaci vím prakticky vše. Auto jsem si totiž během jednoho dopoledne mohl otestovat v českém prostředí.

Prohlédnout si ho můžete v naší komentované fotogalerii.

Konkrétně se jednalo o exemplář ve druhém nejvyšším stupni výbavy, který poháněla čtyřválcová turbodieselová šestnáctistovka lehce dopovaná milldhybridním elektrickým systémem.

Podle technických dat motor disponuje výkonem 136 koňských sil, má nejvyšší točivý moment 320 Nm a zvládá maximální rychlost 180 kilometrů v hodině. Agregát spolupracoval se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a točivý moment se přenášel na všechna čtyři kola.

Nová Kia Sporttage v porovnání s minulou generací narostla do délky o tři centimetry (na 451,5 cm), do šířky o jeden centimetr (na 186,5) a o stejnou hodnotu se prodloužil rovněž rozvor. Je tedy 268 centimetrů. Výška zůstala nezměněna. Od země ke střeše jde o 164,5 centimetrů.

Kia Niro 2022
Nová Kia Niro bude mít vzadu světla jako Volvo. Techniku pak podědí i Hyundai

Všechny aktivně žijící lidi určitě potěší zvětšení objemu zavazadlového prostoru. Pojme teď v pětimístném uspořádání 591 litrů, což je skoro o 90 více než u vozu, jehož prodeje právě končí. Při sklopení zadních opěradel, která jsou rozdělena v poměru 40:20:40, lze dokonce naložit do interiéru až 1780 litrů. Je to téměř o 300 více než dříve.

Design vozu je skutečně velmi originální. Týká se to jak exteriéru, tak interiéru. "Dokládá to přístup tvůrců, kteří si vypůjčili jak design, tak také technická řešení z modelů Sorento a elektromobilu EV6," vysvětluje mluvčí tuzemského zastoupení Kateřina Vaňková.

Kvalitní interiér

Už na první pohled je zřejmé, že se při vymýšlení nové generace Sportage nešetřilo ani na materiálech, ani na technice. Například prohnutý panel na palubní obsahující dva displeje působí velmi luxusně, velmi dobře zpracované jsou ovládací prvky a v útrobách nalezneme také víceprvkovou zadní nápravu.

Pro ty, kteří chtějí vůz používat v náročnějších podmínkách, je určitě příjemné zjištění, že u vozů s pohonem všech kol je točivý moment dozadu také u verzí s pohonem plug-in hybrid přenášen prostřednictvím klasického kardanového hřídele. Na druhou stranu, do těžšího terénu Sportage raději neberte. Už proto, že světlá výška činí pouze 170 milimetrů.

Jak už to v případě korejských značek platí řadu let, také Kia Sportage může být vybavena prvky, které očekáváme spíše v autech s prémiovými logy. Například v testovaném exempláři byla audiosoustava Harman&Kardon, velké otevíratelné panoramatické střešní okno či vyhřívané aventilované sedačky.

Kia Ceed
Kia Ceed po faceliftu vstupuje na trh. Cenovka se ještě vejde pod 400 000 Kč

Ty přední jsou opravdu velké, takže pojmou i tělnatější jedince. vzadu je pak spoustu místa na kolena a solidní prostor zbývá také nad hlavou jedinců s výškou přes 185 centimetrů. Opěradla vzadu se dají také polohovat.

Lehce slabší stránkou je kufr. Velikost je teď tak akorát, ale chyběly mi v něm přihrádky, upevňovací oka i větší množství háčků na zavěšení nákupních tašek.

Naopak velmi dobře je vyřešeno ovládání nejrůznějších funkcí vozu. Nejprve jsem sice postrádal klasické ovladače klimatizace, ale pak jsem si povšiml příslušné dotykové plošky. Po její zmáčknutí se náhle panel s hlavním menu promění na menu topné a klimatizační soustavy a například teplotu dvouzónové klimatizace lze pak měnit klasickým otočením dvou knoflíků. Ty jinak můžete používat pro zesilování a zeslabování zvuku či ladění rozhlasových stanic.

A reprodukovanou hudbu si v interiéru můžete opravdu vychutnat. Auto má totiž dieselový motor výborně ohlučněný a do prostoru cestujících nepronikají v nežádoucí míře ani zvuky od podvozku nebo svist vzduchu proudící kolem jednoucího auta.

Kia Sportage 2021
"Slovenská" Kia Sportage se nepodobá žádnému jinému SUV. Nabídne až 230 koní

Je naprosto evidentní, že se důkladně zapracovalo rovněž na naladění podvozku. I bez adaptivních tlumičů (ty dostane až vrcholná verze GT) si auto výborně počínalo nejen na dálnici D1, ale také na na dlažbě a rozbitých venkovských okreskách na Benešovsku. Jen příčné nerovnosti (zpomalovací prahy) vyvolaly silný otřes a poměrně značnou kovově znějící ránu. V zatáčkách jsou náklony až překvapivě mírné a přejezdy nerovností nevyvolají pocit prkennosti, ale ani na vlnách se houpající rybářské bárky.

Z hlediska spotřeby nebude tato verze Kie Sportage žádný rekordman v úspornosti, ale ani nebude zavdávat příliš mnoho stížností na neekonomičnost provozu. Na dálnici jsem se při respektování limitu 130 kilometrů v hodině pohyboval se spotřebou 7,2 litru, v členitém venkovském terénu jsem při svižné jízdě spatřoval na palubním počítači hodnoty o pár desetinek nižší.

Do prodeje se auto dostane už v lednu.