A jak se zdá, má na to. Jestliže „kratší" model Santa Fe míří výš a cílí na náročnější klientelu, pak verze Grand to víc než umocňuje. Nejen délkou, která dosahuje 4905 mm, ale i cenou, která začíná od 1,18 milionu Kč, a především výbavou.

Proti konkurenci se totiž u Grandu dá na příplatcích utratit už jen za metalízu, střešní okno a 80 tisíc za technologický paket, který obsahuje inteligentní adaptivní tempomat, jenž dokáže vozidlo i úplně zastavit a opět ho rozjet, systém monitorování okolí vozu v rozsahu 360°, asistenční systémy varování před čelním nárazem, automatického brzdění AEB, detekce vozidel a chodců, sledování mrtvého úhlu, změny jízdního směru a upozornění na z boku přijíždějící vozidla při couvání.

close Hyundai Grand Santa Fe. info Zdroj: Hyundai zoom_in

To je vše a ze současné nabídky špičkových výbav už opravdu skoro nic nechybí. Ve srovnání s konkurencí je v takovém případě cena v plné výbavě opravdu zajímavá.

S jedním motorem

Pro někoho může být hendikepem jen jediná pohonná jednotka. Jde o naftový čtyřválec o výkonu 200 koní (147 kW), na který navazuje automatická šestistupňová převodovka, přes níž jsou poháněna všechna kola (podle aktuální potřeby a povrchu). Pohon jen přední nápravy, manuální řazení, stejně jako více či méně výkonnější diesel či benzinové motory nejsou u verze Grand v nabídce.

Uvedená kombinace je ale nejžádanější a o jiné varianty stejně nemá, podle prodejců, převážná většina zákazníků zájem.

Moderně střiženému designu nechybí elegance a karoserie nabízí také velmi solidní vnitřní prostor, do kterého se po sklopení druhé a třetí řady sedadel vejde až 1842 litrů nákladu a při pětimístném uspořádání má zavazadlový prostor objem velmi slušných 634 l.

close Hyundai Grand Santa Fe. info Zdroj: Hyundai zoom_in

Kožená sedadla jsou vpředu komfortní, s elektrickým nastavováním, vyhříváním a ventilováním, v druhé řadě jsou sedadla podélně posuvná a polohovatelná a obě vnější také vyhřívaná. Vyhřívaný je také volant.

Na sedadla v třetí řadě se pohodlně vejdou i větší děti, ale pro starší cestující není dozadu tak snadný přístup, což je vlastní snad všem sedmimístným SUV.

Hlavní je pohodlí


Interiér nabízí velmi solidní jízdní komfort, s nízkou hladinou hlučnosti i při rychlejší jízdě. Přístroje a ovládací prvky, doplněné multifukčním volantem, má Grand Santa Fe příjemně rozmístěné a uspořádané. Na interiéru, ale i na jízdních vlastnostech je patrné, že toto SUV má největší prodejní potenciál v Americe.

Vznětový čtyřválec o objemu 2,2 litru a výkonu 200 koní trochu „krotí" automatická převodovka, ale i tak dokáže Grand uhánět největší rychlostí přes 200 km/h. Z klidu na 100 km/h akceleruje za méně než 10 sekund.

close Hyundai Grand Santa Fe. info Zdroj: Hyundai zoom_in

Spotřeba se díky automatické převodovce pohybuje, podle způsobu jízdy, od normovaných sedmi litrů na sto kilometrů výš. Při razantnějším přišlápnutí pedálu plynu a využívání výkonového potenciálu se spotřeba pochopitelně znatelně zvýší, jezdit za 9 až 10 l/100 km je ale reálné.

Světlá výška 180 mm a spíše komfortně naladěný podvozek řadí Grand Santa Fe mezi solidní vozy, vhodné pro veškeré cestování, po dálnicích i na horších cestách. Příjemná je i u tak velkého vozu jeho manévrovatelnost, když se dokáže otočit na jedenáct a čtvrt metru.

Kompletní ceník najdete zde.

Hyundai Grand Santa Fe: Hodnocení a technické údaje
+ prostorný interiér
+ bohatá výbava
+ poměrně úsporný motor
- jediná verze i motorizace
- motor občas působí "vlažně"
motor vznětový čtyřválec, přeplňovaný
objem  2199 ccm
max. výkon 147 kW (200 k) při 3800 ot/min
max. točivý moment 440 Nm při 1750-2750 ot/min
převodovka šestistupňová, automatická
max. rychlost 201 km/h
zrychlení 0-100 km/h 9,9 s
kombinovaná spotřeba 7,0 l/100 km
délka 4905 mm
šířka 1885 mm
výška 1685 mm
rozvor 2800 mm
zavazadlový prostor 634-1842 l
cena od 1 179 990 Kč
cena testovaného vozu 1 320 890 Kč