Hlavní příčiny propadu vidí společnost v celkově nižší nabídce ojetých vozů na trhu. Ta má být způsobena zejména významným poklesem prodejů nových automobilů.

AAA Auto navíc očekává, že ztížené podmínky na trhu a vyšší náklady budou pokračovat až do prvního čtvrtletí příštího roku.

Celkové tržbyskupiny za první čtvrtletí roku 2013 meziročně vzrostly o 2,6 %.Provozní nákladyse zvýšily na úroveň 16,8 milionu eur. Tento nárůst (+10,8 %) překonal 2,6% nárůst celkových tržeb skupiny.

Největší meziroční schodek byl zaznamenán ve výdajích na marketing (+23 %) a v personálních nákladech (+12 %).

Vzhledem k vyšším provozním nákladům kleslprovozní ziskspolečnosti (EBITDA) za první čtvrtletí 2013 o 12,4 % na úroveň 4,5 milionu eur oproti loňským 5,1 milionům.

Finanční výsledky byly negativně ovlivněny takékurzovými ztrátamive výši 0,8 milionu eur, plynoucími především z pohybů směnného kurzu místních měn vůči euru, což bylo kompenzováno nižšími úrokovými náklady společnosti (meziročně -58 %).

Celkový čistý zisk skupiny AAA Auto se tak v prvním čtvrtletí 2013 snížil na úroveň 1,7 milionu eur ve srovnání s 2,9 miliony dosaženými v prvním čtvrtletí 2012.