Firmy Aston Martin a Zagato poprvé spolupracovaly už v roce 1960, tehdy vzniklo pohledné "gétéčko" Aston Martin DB4 GT Zagato. Po něm vznikly i další vozy, nejnověji právě Vanquish Zagato.

Změny designu, který měli na starost šéfdesignér automobilky Marek Reichmann a šéf karosárny Andrea Zagato, jsou patrné na první pohled. Platí to především při pohledu na boční a zadní partie.

Příď je totiž v podstatě klasická, příslušnost ke značce Aston Martin prozrazují především maska chladiče a světlomety. Nové jsou ale kruhové světlomety z LED diod.

Aston Martin Vanquish Zagato.

Boční partie a záď se ale proměnily výrazně. Vzadu se objevují netradičně tvarované reflektory, které překrývá aktivní výsuvné křídlo. Zajímavě pak vypadá i obrovský difuzor, přehlédnout nejdou ani čtyři koncovky výfuku.

Nechybí specialitka v podobě vypouklé střechy, kterou zdobí "dvojité bubliny". Celá karoserie je vyrobena z uhlíkových vláken.

Neměnil se ale jen vzhled, sáhlo se také na techniku. Atmosféricky plněný šestilitrový dvanáctiválec dává rovných 600 koní (442 kW), tedy o 25 koňských sil více než v případě klasického kupé Vanquish.

Aston Martin Vanquish Zagato.

Aston Martin Vanquish Zagato se poprvé veřejně představí o tomto víkendu na tradiční přehlídce elegance Concorso d'Eleganza Villa d'Este u Komského jezera na severu Itálie.

Spolupracující firmy vůz zatím prezentují jako koncept, proto není jasné, zda podobně jako v případě předchozích společných produktů vznikne alespoň několik kusů pro movité zájemce. Dá se to však předpokládat.