Volkswagen Atlas je opravdu kus auta. Na délku měří 5037 milimetrů, široký je 1979 mm a vysoký 1768 mm. Novinka je tedy ještě o téměř 24 centimetrů delší než Touareg, rozměry má blíže třeba k Audi Q7.

Atlas stojí na koncernové platformě MQB a jeho vzhled rozvíjí nejnovější designový jazyk značky. Dostal tedy spíše hranaté a jednoduché tvary, které doplňují svalnaté blatníky. Nechybí samozřejmě charakteristická maska chladiče s chromovaným žebrováním, na níž přímo navazují světlomety.

Volkswagen Atlas.Zdroj: Volkswagen

Největší síla vozu má být v prostorném a praktickém interiéru. Atlas prý uveze bez kompromisů sedm dospělých cestujících i jejich zavazadla. Objem kufru však zatím Volkswagen neprozradil. Zato upozornil, že interiér nabízí 18 držáků nápojů.

Výrobce slibuje také moderní výbavu s řadou prvků z oblastí konektivity, multimédií, komfortu i bezpečnosti.

A potvrdil zatím dvě motorizace, které odpovídají trhu, kde bude Atlas zpočátku uveden - velké SUV totiž nejprve zamíří do Severní Ameriky. Nabízen tam bude s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 238 koní (175 kW) a atmosférickým 3,6litrovým šestiválcem o výkonu 280 koní (206 kW). Obě jednotky jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou. Diesel Američané nedostanou.

Standardem je pohon předních kol, VW ale pochopitelně nabídne i čtyřkolku.

Volkswagen Atlas.Zdroj: Volkswagen

Atlas bude vyrábět závod Volkswagenu ve městě Chattanooga, ležícím ve americkém státě Tennesee. Kromě Severní Ameriky, kde se novinka začne prodávat na jaře příštího roku, by se ale sedmimístné SUV mělo nabízet i v jiných zemích, například v Číně.

Tam se však bude prodávat - a také vyrábět - jako Volkswagen Teramont (prohlédnout si jej můžete společně s Atlasem v galerii). V příštím roce by vůz měl zamířit také do Ruska a zemí Blízkého východu. Uvedení v Evropě zůstává s otazníkem.