Zajímavé je, že k uvedenému výkonu vozu pomůže naftový motor. Konkrétně půjde o čtyřlitrový osmiválec, kterému ještě pomohou elektrická turbodmychadla.

Audi na této technologii pracuje poměrně dlouho, ostatně už loni v červnu ji představila v konceptu RS 5 TDI.

Turbo poháněné elektřinou díky své konstrukci (roztáčí ho elektromotor, nikoli výfukové plyny) postrádá klasickou prodlevu na pokyny plynového pedálu a celkově zlepšuje křivku točivého momentu.

Energii přitom čerpá z lithium-iontové baterie, pracuje v nízkých a středních otáčkách a zvládne za několik setin sekundy vyvinout až 70 tisíc otáček.

Britský Auto Express kromě výkonu přes 400 koní odhaduje, že budoucí Audi SQ7 zvládne akceleraci z klidu na stovku za přibližně 5,5 sekundy.

Ostrá varianta však podle Ulricha Hackenberga, šéfa technického vývoje Audi, není jedinou zamýšlenou speciální verzí druhé generace oblíbeného SUV. Německý výrobce totiž uvažuje ještě o více off-roadovém provedení s redukční převodovkou. Pro Audi není taková Q7 velkým problémem, techniku by si totiž mohlo vypůjčit v příbuzném Volkswagenu Touareg.