Na její vzezření nás přitom Audi připravilo již minulý rok stejnojmennými koncepty Q8 a Q8 sport (viz galerie).

Podle zveřejněných ilustrací se nejspíš od původních konceptů produkční model ani příliš nevzdálí. Nechybí velká mřížka chladiče, zamračenější pohled laserových světlometů a vzadu nás čekají podélné koncové svítilny, táhnoucí se přes šířku pátých dveří. Prvek, který Audi používá stále častěji.

Neoficiální ilustrace BMW X2 ve verzi kabriolet.
I BMW zvažuje SUV kabriolet. Takhle by mohla vypadat otevřená X2

Půjde samozřejmě o luxusní SUV, takže kromě nejnovější autonomní techniky bychom se měli dočkat i nadstandardní výbavy. Na záběry interiéru ovšem stále čekáme. Počítat ale můžeme se silnou inspirací v limuzíně A8, tedy s širokým použitím dotykových ploch a displejů na úkor konvenčních tlačítek.

V rámci techniky bude Q8 sdílet platformu s dalšími SUV koncernu Volkswagen. Vycházet tak bude ze základů, které využívají vozy Lambroghini Urus, Bentley Bentayga, nový Volkswagen Touareg a samozřejmě i Audi Q7.

V České republice se prodává řada zvláštních ruských strojů do terénu.
Monstrum Petrovič a jiné offroady z Ruska. Koupit je můžete i u nás. Za kolik?

Přestože měl původní koncept Q8 pod kapotou hybridní ústrojí kombinující benzinový šestiválec a elektromotor pro celkový výkon 448 koní (330 kW) a točivý moment 770 Nm, u produkčního vozu lze rovněž předpokládat obdobnou nabídku motorizací jako u dnešní Q7, včetně naftového osmiválce z ostřejšího SQ7.  

Pro schopnější verzi Q8 by ovšem mohlo Audi sáhnout i po benzinovém dvakrát přeplňovaném osmiválci z Lamborghini Urus. V něm motor produkuje 650 koní (478 kW) a 850 Nm. Díky tomu je italské SUV schopno akcelerovat na 100 km/h za 3,6 vteřiny a dosáhnout maximální rychlosti 305 km/h.

Více informací o Audi Q8 se každopádně dozvíme už příští týden. Oficiální premiéru totiž Audi chystá 5. června na summitu značky Audi v Šanghaji.