Podle interních dokumentů, které unikly na internet, totiž vůz bude pohánět nový naftový osmiválcový motor, který je přeplňovaný elektrickým turbodmychadlem.

Audi SQ7 tak s velkou pravděpodobností bude prvním sériovým autem, které tuto technologii, jež má především zlepšit odezvu motoru na pokyny od plynového pedálu (ale i spotřebu), dostane.

Turbo poháněné elektřinou díky své konstrukci (roztáčí ho elektromotor, nikoli výfukové plyny) totiž postrádá klasickou prodlevu a celkově zlepšuje křivku točivého momentu.

Test druhé generace Audi Q7 najdete zde.

Energii přitom čerpá z lithium-iontové baterie, pracuje zejména v nízkých a středních otáčkách a zvládne prý za několik setin sekundy vyvinout až 70 tisíc otáček.

Elektrickým turbem vybavený čtyřlitrový osmiválec pro Audi SQ7 poskytuje výkon 435 koní (320 kW) a točivý moment by měl přesáhnout hranici 800 Nm. Agregát bude spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou. Zrychlení z klidu na 100 km/h můžeme očekávat za zhruba 5,5 sekundy.

Novinka se od běžné Q7 bude lišit lehce agresivnějším vzhledem, jinými koly a zřejmě i hlasitějším projevem.

Premiéra by se pak měla uskutečnit v září na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, prodej odstartuje zřejmě začátkem příštího roku.