I když si nová generace ponechala podobný postoj jako předchůdce, její design se proměnil docela výrazně. Má delší přední kapotu, kratší záď, delší rozvor a kratší převisy karoserie. Vzhled oživuje také několik ostrých linií a samozřejmě nechybí pro Audi typická velká maska chladiče.

Inženýři se zaměřili i na hmotnost, novinka je prý až o 60 kilogramů lehčí než první generace. Důraz ale kladli také na aerodynamiku.

V interiéru podle výrobce máme očekávat více prostoru, kvalitní materiály a prvotřídní zpracování. Není překvapením, že se v A5 objevuje nová palubní deska s horizontálním uspořádáním a pruhem výdechů ventilační soustavy. Audi slibuje také dokonalé odhlučnění kabiny.

close Audi A5 Coupé. zoom_in

Základní výbava zahrnuje například xenonové světlomety s LED diodami pro denní svícení, zadní LED světlomety, multimediální systém se 7" barevným displejem, multifunkční volant, systém řízení jízdní dynamiky nebo různé bezpečnostní asistenty.

Výbavu však může obohatit řada dalších prvků. Například digitální přístrojový štít s 12,3palcovým displejem, připojení k internetu (včetně možnosti vytvořit z vozu hotspot), bezdrátové dobíjení telefonu ve středové loketní opěrce, prémiový audiosystém Bang & Olufsen, adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu v koloně, parkovací asistent či systém pro rozpoznávání dopravních značek.

Zavazadlový prostor má objem 465 litrů, o 10 litrů více než u předchozího modelu, Audi nabízí rovněž bezdotykové otvírání víka zavazadlového prostoru pohybem nohy pod nárazníkem.

close Audi A5 Coupé. zoom_in

Audi A5 Coupé bude uvedeno na evropský trh s pěti motory: dvěma čtyřválcovými přeplňovanými zážehovými jednotkami a třemi turbodiesely. Agregáty pokrývají rozsah od 190 koní (140 kW) do 286 koňských sil (210 kW).

Benzinové motory půjde kombinovat s šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou, stejně tomu bude i v případě dvoulitrového TDI a slabší verze třílitrového naftového šestiválce (160 kW/218 k). Vrcholný turbodiesel (210 kW/286 k) lze pořídit výhradně s osmistupňovou samočinnou převodovkou. A také jen s pohonem všech kol. 

U slabších motorizací zájemci mohou zvolit hnanou přední nápravu. Za příplatek Audi nabídne adaptivní tlumiče nebo řízení s variabilním převodem v závislosti na rychlosti jízdy a úhlu natočení volantu. Nové Audi A5 Coupé bude uvedeno na evropské trhy na podzim.

close Audi S5 Coupé. zoom_in

Německá automobilka však vypustí i sportovní verzi S5. Ta kromě agresivnějšího vzhledu sází na přeplňovaný šestiválec, který dává 354 koní (260 kW), což je o 21 koní (15 kW) více než u předchůdce. Třílitr je spojen s osmistupňovým automatem, samozřejmostí pro sportovně laděné modely je u Audi pohon všech kol. Audi S5 Coupé zrychlí z klidu na stovku 4,7 sekundy.