Design nové Q5 pochopitelně odpovídá aktuálnímu směru značky. Přídi dominuje výrazně tvarovaná maska chladiče s masivním rámečkem, světlomety dostaly charakteristický tvar (na přání jsou dodávávány s diodami LED nebo s technologií Matrix LED), povědomě vypadají i zadní svítilny s klasickým "schodem" pod nimi.

Nové Audi Q5 je s délkou 4,66 metru, šířkou 1,89 metru, výškou 1,66 metru a rozvorem 2,82 metru v porovnání s předchůdcem v téměř všech rozměrech větší. Zároveň ale třeba díky použití hliníku v konstrukci klesla jeho pohotovostní hmotnost, a to až o 90 kilogramů v závislosti na motorizaci.

Bez překvapení je i interiér, který rovněž odpovídá tomu, co už v Audi známe. Koncepce palubní desky sází na horizontální linie, výrobce slibuje dostatek místa pro pět osob, kvalitní materiály, široké možnosti individualizace či výborné odhlučnění.

Audi Q5.Zdroj: Audi

Zadní sedadla nabídnou za příplatek podélné posouvání a možnost měnit sklon jejich opěradel. V závislosti na poloze zadních sedadel nabízí zavazadlový prostor v základním uspořádání objem 550 až 610 litrů, což je o 10 litrů více než u předchůdce. Sklopením opěradel zadních sedadel tato hodnota vzroste až na 1550 litrů.

Audi Q5 pochopitelně dorazí s řadou moderních prvků výbavy. Najdeme mezi nimi 12,3" digitální přístrojový panel, head-up displej, nová verze informačního a zábavního systému s 8,3" displejem, možnost připojení k internetu či propojení s chytrým telefonem (Q5 umí Apple CarPlay a Android Auto) nebo chytrými hodinkami.

Motorů bude zpočátku pět

Asistenční systémy zahrnují například adaptivní tempomat včetně asistenta pro jízdu v dopravní koloně, hlídání jízdního pruhu, sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání, upozorňování na nebezpečí při vystupování, asistent pro vyhýbací manévry, automatické nouzové brzdění, parkovací asistent, kamerové rozpoznávání dopravních značek nebo asistent pro sjíždění strmých svahů.

Nové Audi Q5 bude uvedeno na evropské trhy s pěti motory - čtyři polykají naftu, benzin spaluje jediný. Dvoulitrové turbodiesely mají výkon 150, 163 a 190 koní (110, 120 a 140 kW), šestiválcový třílitr dává 286 koní (210 kW). Zážehový přeplňovaný dvoulitr poskytuje 252 koní (185 kW).

Audi Q5.Zdroj: Audi

Výrobce v závislosti na výrobci nabídne šestistupňovou manuální převodovku, sedmistupňovou dvouspojkovou skříň nebo osmistupňový automat. Chybět nebude pohon všech kol, pro vznětový motor V6 dodává Audi za příplatek sportovní diferenciál na zadní nápravě, který rozděluje hnací sílu podle potřeby mezi zadní kola.

Audi Q5 stojí na podvozku s nově vyvinutými pětiprvkovými nápravami a adaptivními tlumiči. Zájemci nově mohou sáhnout také po vzduchovém odpružení. A samozřejmostí už je systém Audi drive select nabízející řidiči až sedm různých jízdních režimů. Jeden z nich je určen do terénu.

Nové SUV značky Audi vyjíždí z bran výrobního závodu sériově na 17" kolech z lehké slitiny, ve výbavových liniích Design a Sport mají kola průměr ráfku 18 palců, se sportovním paketem S line a paketem Audi design selection dokonce 19 palců. Na přání se dodávají kola s průměrem až 21 palců.

Zdroj: Youtube