Audi Q7 tak může vážit méně než dvě tuny. S naftovým šestiválcem hmotnost činí 1995 kilogramů, s benzinovým motorem pak dokonce 1970 kg.

Zásluhu na tom má například nová, lehčí platforma MLB Evo, větší použití hliníku či nové materiály v interiéru. I když Q7 ztratila tři metráky váhy, nadále samozřejmě zůstává pořádným "kusem auta". Na délku měří 5050 milimetrů (mezigeneračně o 37 mm méně), na šířku 1970 mm (-15 mm) a vysoké je 1740 mm. Rozvor činí 2990 milimetrů (-10 mm).

Audi Q7.

Interiér však má být prostornější. V až sedmimístné kabině například pro cestující ve druhé řadě, která je navíc posuvná v podélném směru, přibylo 41 milimetrů místa pro nohy, více prostoru nabízí i třetí řada sedadel. Objem zavazadelníku činí 890 litrů v případě pětimístné verze, po sklopení opěradel zadních sedaček lze využít až 2075 litrů.

Audi samozřejmě novinku vybaví svými nejmodernějšími technologiemi. Chybět nemůže virtuální kokpit, tedy digitální přístrojový štít, nejnovější verze infotainment systému MMI nebo třeba multimediální centrum se dvěma 10,1palcovými tablety pro pasažéry na zadních sedadlech. Bezpečnostní výbava zahrnuje například technologii nočního vidění, která ve tmě monitoruje okolí a dokáže rozpoznat chodce i zvířata v blízkosti auta. Výrobce se také chlubí, že kabina nové Q7 bude nejtišší v segmentu.

Audi Q7.

Motory budou zpočátku dva. Zájemci o naftu mohou sáhnout po třílitrovém šestiválci poskytujícím 272 koňských sil a 600 newtonmetrů točivého momentu. Auto s ním na stovku zrychlí za 6,3 sekundy, průměrná spotřeba přitom má činit jen 5,7 litrů na 100 kilometrů.

Benzinový šestiválec má stejný objem a i díky přeplňování disponuje výkonem 333 koní a 440 N.m točivého momentu. V akceleraci na 100 km/h je TFSI rychlejší o dvě desetiny (6,1 s), ale je pochopitelně žíznivější. Na každých sto kilometrů prý motor v průměru potřebuje 7,7 litru paliva.

Audi Q7.

Později Audi nabídne ještě slabší verzi třílitrového turbodieselu s výkonem 218 koní a dorazí také Q7 e-tron quattro, což je plug-in hybrid kombinující elektromotor s naftovou jednotkou.

Nová Q7 bude standardně vybavena ocelovými pružinami, za příplatek ale mohou kupci sáhnout po vzduchovém podvozku umožňujícím měnit světlou výšku. Novinkou pak je systém řízení všech kol (také za příplatek), který umí natáčet i zadní kola. Díky tomu by se měla zlepšit agilita i manévrovatelnost ve městě.