Audi představilo novou verzi svého supersportu R8, která bude zaměřena na náročnější řidiče. Stejně jako Porsche GT3 a Lamborghini Gallardo Superleggera slibuje majitelům větší zážitek za volantem díky nižší váze a vyššímu výkonu.
Základem ostré R8 je model s motorem V10 o objemu 5.2 litru, který dostal navíc 35 koní oproti původním 525. Audi ale stále ztrácí ještě 10 koní na nejostřejší Lamborghini Gallardo, se kterým sdílí společnou platformu.
Klíčem k úspěchu je ale především váha celého auta a to si inženýři v Ingolstadtu dobře uvědomují. Nové R8 GT totiž odlehčili o uctihodných 100 kilogramů. Díky tomu auto zrychlí z nuly na stokilometrovou rychlost za pouhé 3.6 vteřiny a 200 km/h se na tachometru objeví za 10.6 vteřin.
Vznikne pouze 333 kusů
R8 GT vděčí takto úspěšné dietě hlavně karbonovým vlákům, které nahradily řadu hliníkových panelů karoserie. Kromě toho se také může pochlubit lehčími skly a efektivnější aerodynamikou. Podobně jako například u Porsche GT3 RS si i u Audi můžete připlatit za ochranný rám a čtyřbodové závodní pásy.
Nové GT se na silnicích objeví pouze v 333 exemplářích, z nichž bude mít každý pořizovací cenu 193 tisíc eur, tedy necelých 5 milionů korun.
Audi R8 se na trhu objevilo před třemi lety a od té doby sbírá od motoristických novinářů jednu pochvalu za druhou. Auto mělo původně jasně vystupovat jako levnější varianta svého sourozence Lamborghini Gallardo, ale jeho stále rostoucí popularita Itala jasně překonala.