Malé SUV Q3 už ve sportovní verzi RS existuje, varianta s přídomkem performance ji však ještě převyšuje. Výkon 2,5litrového motoru byl totiž zvýšen o 27 koní (20 kW), točivý moment pak vrcholí hodnotou 465 Nm - jeho maximum je přitom k dispozici od 1625 do 5550 ot/min.

Audi RS Q3 performance zrychlí z klidu na stovku za 4,4 sekundy, nejvyšší rychlost je omezena na 270 km/h. Výrobce udává normovanou spotřebu v kombinovaném cyklu 8,6 l/100 km.

Audi RS Q3 performance.

Pětiválec je spojen se sedmistupňovou automatickou převodovkou s možností řadit manuálně pádly na volantu. Ve sportovním jízdním režimu je každé řazení doprovázeno přidáváním meziplynu.

Nejostřejší verze malého SUV má pohon všech kol s hydraulicky ovládanou a elektronicky řízenou vícelamelovou mezinápravovou spojkou.

Samozřejmostí je tužší podvozek, ve srovnání se standardní Q3 snížený o 20 milimetrů, připlatit si ale můžete také za podvozek s adaptivními tlumiči.

Audi RS Q3 performance.

Auto stojí standardně na dvacetipalcových kolech ve specifickém RS designu s matnou povrchovou úpravou v odstínu titanu. Přední kotoučové brzdy mají průměr 365 milimetrů a vůz je sériově vybaven leskle červenými třmeny s osmi pístky a logem RS. Alternativně, bez příplatku, mohou být třmeny černé.

RS Q3 performance pochopitelně vypadá dravěji, všimnout si můžeme například nárazníků s velkými otvory pro přívod vzduchu, členitě tvarovaného difuzoru vzadu, širších blatníků či velké oválné koncovky výfuku.

Interiéru dominují sportovní sedadla, která jsou čalouněna kombinací černé alcantary a kůže.

Audi RS Q3 performance.

Přístroje mají šedé podklady, bílé stupnice a červené ručičky, hezkým prvkem pak je kontrastní prošívání na volantu, manžetě řadicí páky, středové loketní opěrce a podlahových rohožích. S modrou barvou pracuje i obložení, v němž jsou modrá vlákna vetkána do uhlíkového kompozitu.

Audi RS Q3 performance se představí na březnovém autosalonu v Ženevě, v dubnu by pak mohl být zahájen předprodej. Cena zatím nebyla stanovena.