Přestože se pořád jedná o kombík, byl exteriér přepracován tak, aby vypadal řádně agresivně. Přední nárazník se šklebí obrovskými průduchy a ze zadního difuzoru ční dvojice velkých výfukových koncovek.

Uvnitř se potom objevuje interiér se sportovními sedadly a samozřejmě nezbytnými RS doplňky a logy na volantu nebo u voliče převodovky. Kufr má objem 505 litrů při standardním postavení sedadel, případně až 1510 litrů při sklopení zadních opěráků. Víko je ovládáno pochopitelně elektricky a za příplatek lze kufr otevírat „kopnutím“ pod nárazník.

Důležitější než kufr je ovšem u RS 4 její pohonné ústrojí. To tvoří dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 2,9 litru, napojený na osmistupňovou automatickou převodovku. Výkon činí 450 koní, (331 kW) a točivý moment 600 Nm je dostupný v rozmezí 1900 až 5000 otáček.

Zrychlení z nuly na sto se i díky pohonu všech kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem odehrává za 4,1 sekundy, což je o 0,6 sekundy rychleji než v případě předešlé generace s osmiválcem. Maximální rychlost je standardně elektronicky omezena na 250 km/h, ale v rámci příplatkového RS paketu Audi zvedne maximálku až na 280 km/h.

Základní cena je stanovena na 2 194 900 korun a už v sériové výbavě dostanete hromadu výbavy. Je tu třeba adaptivní sportovní podvozek, vyhřívaná polokožená sedadla, LED světlomety, digitální přístrojový panel, volič jízdních režimů nebo devatenáctipalcová kovaná kola.

V rámci příplatků lze objednávat třeba aktivní podvozek, karbon-keramické brzdy, dynamické řízení, Matrix LED světlomety a další prvky. Praktičnost lze dále vylepšit i přidáním tažného zařízení s elektricky ovládanou koulí.

Kompletní ceník najdete zde.

Jak si vede proti konkurenci?

Nabízí se pochopitelně srovnání s konkurencí. Jenže prakticky jediným zcela přímým konkurentem je Mercedes-AMG C63 kombi. Ten je vybaven čtyřlitrovým osmiválcem o vyšším výkonu 476 koní (350 kW), ačkoliv zrychlení z nuly na sto má o jednu desetinu sekundy pomalejší. Jeho cena je nastavena na 2 125 970 korun, což je v dané cenové hladině téměř zanedbatelný rozdíl.

Vzdáme-li se praktické kombi karoserie, bylo by k mání BMW M3. Jeho třílitrový šestiválec má 431 koní (317 kW) a s automatickou převodovkou zrychluje za stejné 4,1 sekundy. Cena činí 2 119 000 korun za verzi s manuální převodovkou, případně 2 224 690 korun za dvouspojkový automat.

Paradoxně nejlevnější z celé party je však zároveň i nejvýkonnější - jde o italský sedan Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Šestiválec o objemu 2,9 litru umí 510 koní (375 kW) a zrychlení s manuální i automatickou převodovkou trvá jen 3,9 sekundy. Základní cena činí 2 065 600 korun.