Studie vznikla k 25. výročí motorů TDI a navíc dostala barvy připomínající Audi Sport Quattro S1, s nímž legendární Walter Röhrl v roce 1987 zvítězil ve slavném závodě na Pikes Peak.

To ale není to nejzajímavější. Mnohem interesantněji vypadá technika. Koncept totiž pohání naftový třílitrový šestiválec s obdivuhodným výkonem 385 koní. Jednotce pomáhá dvojice turbodmychadel: první je klasické výfukové, to druhé však roztáčí elektřina. Jde o podobnou technologii, jakou využívá speciál R18 e-tron quattro pro Le Mans.

close Koncept Audi RS 5 TDI. zoom_in

Elektrické turbo, které využívá energii z lithium-iontové baterie, pracuje v nízkých a středních otáčkách a zvládne za několik setin sekundy vyvinout až 70 tisíc otáček. Díky tomu se samozřejmě výrazně zlepšuje odezva na pokyny od plynového pedálu - auto by tak mělo okamžitě po přidání plynu okamžitě vystřelit vpřed.

Dokládají to i údaje, které Audi zveřejnilo. Koncept RS 5 TDI se chlubí nejvyšším točivým momentem 750 N.m, který je k dispozici téměř od volnoběhu. Jeho maximum se totiž nachází už mezi 1250 až 2000 ot/min. Vůz také pokoří rychlost 100 km/h za 4 vteřiny, na dvoustovku se dostane za méně než 16 sekund. Vystačit by si přitom měl s pouhými 5,3 litry nafty na každých 100 kilometrů.

close Koncept Audi RS 5 TDI. zoom_in

I když samotná studie RS 5 TDI se zřejmě do výroby nedostane, technologie e-boost určitě ano. Podle zástupců Audi se tak má stát už brzy.