Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Audi TT Clubsport Turbo: Koncept pro sraz u Wörthersee má 600 koní

Audi si pro tradiční tuningový sraz fanoušků koncernu Volkswagen připravilo opravdu zajímavou studii. Ukazuje možnou podobu vrcholného provedení kupé TT. Koncept s názvem Clubsport Turbo zaujme agresivním vzhledem, použitou technikou i výkonem.

11.5.2015
SDÍLEJ:

Koncept Audi TT Clubsport Turbo.Foto: Audi

Design se proti klasickému "tétéčku" proměnil opravdu výrazně. Clubsport Turbo je o celých 14 centimetrů širší, nepřehlédnutelné jsou masivní blatníky a obrovské zadní křídlo. Dravý vzhled podtrhují dvacetipalcová litá kola s pneumatikami o rozměru 275/30, za nimiž se skrývají karbon-keramické brzdové kotouče.

V kabině najdeme skořepinová sedadla se čtyřbodovými pásy, ochrannou klec z titanových trubek, tříramenný volant, digitální přístrojový štít a spoustu karbonu. Ostatně i díky tomu auto váží více než přijatelných 1396 kilogramů.

Koncept Audi TT Clubsport Turbo.

Tato hodnota vynikne zvlášť při vědomí toho, jaká technika se ukrývá pod kapotou. U přední nápravy je pětiválec o objemu 2,5 litru, jemuž pomáhá dvojité přeplňování, přičemž jedno z turbodmychadel je elektrické. Audi u elektřinou roztáčeného turba slibuje rychlejší reakce na pokyny plynového pedálu, toto řešení totiž eliminuje tradiční "turbodíru" a zajišťuje co největší plnicí tlak i v situaci, kdy klasickému výfukovému turbodmychadlu chybí plyn.

Elektrické přeplňovaní energii čerpá ze soustavy lithium-iontových baterií ukrytých v zavazadlovém prostoru, které zase ukládají energii získanou rekuperací.

Koncept Audi TT Clubsport Turbo.

A výkon? Úctyhodných 600 koní (441 kW). Točivý moment pak dosahuje 650 newtonmetrů, uvedené maximum je dostupné od 3000 do 7000 otáček. Není divu, že akcelerace z klidu na 100 km/h zabere jen 3,6 sekundy a nejvyšší rychlost činí 310 km/h.

Mimochodem, o přenos síly na všechna kola se stará tradiční šestistupňová manuální převodovka.

Koncept Audi TT Clubsport Turbo.

Audi zdůrazňuje, že koncept Clubsport Turbo nepředznamenává příjezd extrémní verze nového "tétéčka". Současně však tvrdí, že použitá technika má blízko sériové produkci. V některém voze bavorské automobilky se tedy možná už brzy objeví.

Sraz GTI u jezera Wörthersee se koná od 13. do 16. května.

Autor: Redakce

11.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Hyundai i20
Škoda Fabia
Toyota Avensis
Jana Novotná (uprostřed) dostala jako první Češka Cenu za vynikající výkony ve Fed Cupu.
14

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
7 23

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Studenti vyzpovídali uchazeče o Hrad. Nejvíce je přesvědčil Jiří Drahoš

/VIDEO, ANKETA/ Netradiční debatu s prezidentskými kandidáty uspořádal v pondělí Deník. Šestice uchazečů o Pražský hrad diskutovala ve vlaku z Prahy do Ústí nad Labem a zpět. 

Česká televize točí podle reálných kauz. Metanolová aféra se dočká plátna

Metanol a Dukla 61 – filmy podle skutečných událostí, které právě natáčí Česká televize. Zatímco ten první pojednává o takzvané metanolové aféře, při níž jen v Česku zemřelo  49 lidí a více než stovku dalších obětí čekaly trvalé zdravotní následky, druhý je inspirovaný událostmi léta 1961, kdy při havárii v havířovském dole Dukla zahynulo 108 horníků.

Stavba dálnice D7 nabrala skluz, auta na nový úsek vyjedou později

/FOTOGALERIE/ Termín dokončení dálnice D7 ještě není oficiálně stanoven. Mělo by to být v průběhu léta.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT