Legendární automobilový závod 24 hodin v Le Mans skončil trojnásobným úspěchem dieslových vozů Audi. Francouzsko-německá posádka přitom stanovila nový rekord v ujeté vzdálenosti, když zkompletovala 397 kol. Debaklem skončil závod pro obhájce prvenství tým Peugeot. Žádný z jeho čtyř vozů v hlavní kategorii LMP1 maraton na francouzském okruhu La Sarthe nedokončil.

Ze dvou českých účastníků skončil v absolutním hodnocení sedmý Jan Charouz, startující v barvách týmu OAK Racing s vozem Pescarolo-Judd. S francouzskými týmovými kolegy Matthieuem Lahayem a Guillaumem Moreauem skončili druzí ve slabší kategorii prototypů LMP2.

Charouz: Příště chci vyhrát absolutně

"Jsem rád, že jsem si mohl dojít pro pohár na pódium, ale mnohem víc se mi líbil ten velký. Takže příště musím čtyřiadvacetihodinovku vyhrát v celkovém pořadí," usmíval se Charouz po závodě. Zkušební jezdec formule 1 Renault byl před rokem členem posádky továrního týmu Aston Martin, která v absolutním pořadí skončila čtvrtá. "Byla to skvělá zkušenost a já jsem rád, že jsem mohl pomoci k prodloužení série umístění týmu na stupních vítězů ve třídě LMP2," dodal Charouz.

Enge: Vyhraje ten s nejméně problémy

Tomáš Enge spolu s Nizozemcem Peterem Koxem a Dánem Christofferem Nygaardem z týmu Young Driver AMR vybojovali s vozem Aston Martin třetí místo v kategorii GT1. Po startu z pole position jejich šance na lepší umístění zhatily dvě prasklé poloosy. Jednu museli mechanici vyměnit na začátku závodu, druhou na konci.

"Stupně vítězů jsou v Le Mans vždycky pěkné, i když výsledek není takový, jaký jsme si přáli a na jaký jsme měli. Vítězství pro nás určitě nebylo nedosažitelné. Splnilo se to, co jsem předesílal před závodem: že vyhraje ten, kdo bude mít nejméně problémů. Vyhrál vůz, který byl papírově spíš pomalejší, ale jel konstantně a neztratil zbytečně čas v boxech," řekl Enge.