Jenže tato novinka dorazí až na podzim, takže se Audi otevřel prostor svého soupeře trochu poškládlit a uvést na trh laserová světla dřív. Audi R8 v limitované sérii LMX lze objednávat už nyní, k zákazníkům dorazí v létě.

Audi R8 se v roce 2008 stalo prvním sériově vyráběným vozem na světě, který se mohl pochlubit diodami LED pro všechny osvětlovací funkce. V roce 2012 následovaly dynamické ukazatele směru. Loni automobilka představila světlomety Matrix LED v modernizované A8 a nyní tedy přidává laserové dálkové světlomety.

Audi R8 LMX.

Jeden laserový modul v každém světlometu vytváří kužel světla s dvojnásobným dosahem v porovnání se světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce. Každý modul obsahuje čtyři vysokovýkonné laserové diody, které vytvářejí modrý laserový paprsek s vlnovou délkou 450 nanometrů.

Fosforová vrstva jej pak přeměňuje na použitelné bílé světlo s barevnou teplotou 5500 kelvinů – to jsou prý ideální podmínky pro lidské oko, umožňující řidiči snadněji rozlišovat kontrast a pomáhají předcházet únavě. Laserový paprsek, který je aktivní od rychlosti jízdy 60 km/h, doplňuje v R8 LMX dálkové světlomety LED. Kamerový systém navíc detekuje ostatní účastníky silničního provozu a aktivně upravuje rozložení světla, aby nedocházelo k jejich oslňování.

Audi R8 LMX.

Speciální edice se od běžného provedení však neliší jen unikátními světly. Nabízí také mírně upravenou techniku, především pak desetiválec o objemu 5,2 litru posilněný na 570 koní. Standardní verze má o 45 koní méně. Výkon putuje na všechna kola přes dvouspojkovou převodovku S-tronic. Na stovku R8 LMX zrychlí za 3,4 sekundy, maximální rychlost činí až 320 km/h.

K dispozici je jediný modrý lak karoserie (Ara Blue), který doplňují karbonové doplňky - například poměrně velký zadní spoiler. Standardem jsou karbon-keramické brzdy a devatenáctipalcová kola.

Audi R8 LMX.

Audi plánuje vyrobit jen 99 kusů edice LMX, čemuž odpovídá také cena. Ta v Německu startuje na 210 tisících eur, což je v přepočtu zhruba 5,75 milionu korun.