Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Automobilka možná nebude, náhradní díly budou

Minimálně jedna automobilka půjde z kola ven, shodují se odborníci. Nejčastěji se mluví o značce Saab. Seženou majitelé těchto vozů i po případném krachu firmy náhradní díly?

8.3.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Milan Štěrba

Máte Saab? Pokud automobilku nekoupí jeden z osmi zájemců, půjde tradiční švédská firma pravděpodobně ke dnu.

Na dostupnosti náhradních dílů či servisů by se však podle tajemníka Svazu dovozců automobilů Pavla Tunkla nemělo změnit vůbec nic. „Je to stejná situace, jako když končí výroba konkrétního modelu. Když se v roce 2001 přestaly vyrábět felicie, také to neznamenalo, že si pro náhradní díly museli jejich majitelé chodit na vrakoviště,“ vysvětluje tajemník Tunkl.

Náhradní díly podle jeho slov budou bez problémů k sehnání i po případném krachu společnosti Saab.

Většinu komponentů automobilu totiž vyrábí nikoliv mateřská automobilka, ale subdodavatelské fir­my.

A výrobu těch ostatních Saab v případě potřeby prodá jiné společnosti. Problém nebude ani s reklamacemi. „Nakupující uzavírá smlouvu s obchodníkem, ne s výrobcem a smluvní vztahy se přenášejí,“ vysvětluje jednatel Svazu dovozců. Ani značkové servisy značky Saab by neměly zmizet. „Jde o soukromé firmy, dokud k nim budou majitelé saabů chodit, do té doby budou nabízet své služby,“ shrnuje Pavel Trunkl.

Jeho slova potvrzuje i Josef Plichta, majitel specializovaného servisu vozů Saab z Velkých Popovic: „Na každé auto musí být k dostání nové náhradní díly nejméně pět let, navíc současné automobily mají některé součásti prakticky totožné. Spojku škodovky tak nerozeznáte například od spojky seatu,“ říká. Unifikace automobilů je podle něj pozitivní stránkou globalizace.

„Navíc nevěřím, že Saab doopravdy skončí,“ dodává Josef Plichta. Podle jeho slov se v současné době připravuje konsorcium, které by automobilky Saab a Opel koupilo.

„Myslím, že zástupci konsorcia v podstatě jen čekají, až firma Opel ještě klesne v ceně.“

Autor: Martina Šrámková

8.3.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Hyundai i20
Škoda Fabia
Toyota Avensis

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Provoz u Postoloprt se přesunul na novou silnici, z té původní bude dálnice D7.
1 5

Stavba dálnice D7 nabrala skluz, auta na nový úsek vyjedou později

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
13 23

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Studenti vyzpovídali uchazeče o Hrad. Nejvíce je přesvědčil Jiří Drahoš

/VIDEO, ANKETA/ Netradiční debatu s prezidentskými kandidáty uspořádal v pondělí Deník. Šestice uchazečů o Pražský hrad diskutovala ve vlaku z Prahy do Ústí nad Labem a zpět. 

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Jemná, zdvořilá a distingovaná dáma. Tak působila Jana Novotná letos na jaře, když poskytla rozhovor několika médiím včetně Deníku. Novináře přivítala svým typickým úsměvem a v elegantním krátkém sestřihu.

Budovy Transgas nebudou památkou. Majitel je může zbourat

Soubor budov Transgas na Vinohradské třídě v Praze nebude kulturní památkou. Jejich majitel, který chce na místě stavět nové domy, je může zbourat. S odkazem na rozhodnutí ministerstva kultury to dnes uvedly Hospodářské noviny a Právo. Rozhodnutí o zastavení přezkumného řízení však dosud nebylo doručeno všem účastníkům řízení a ministerstvo je na dotaz ČTK nechtělo komentovat.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT