Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kupujete ojetinu? Seat Cordoba II dobře poslouží

Cordoba patří mezi malé automobily, mnozí ji však chybně řadí do nižší střední třídy. Prostor pro posádku i zavazadla nabídne však v každém případě slušný.

25.8.2009
SDÍLEJ:

Seat Cordoba IIFoto: Archív Deník

Zatímco první generaci španělského Seatu Cordoba pořídíte už za ceny od 25 000 korun, na vůz druhé generace si musíte připravit přibližně o 100 000 korun více.

Stejně jako v případě předchůdce jde o automobil vycházející z hatchbacku Ibiza. V podstatě jediný zásadní rozdíl představuje velikost zavazadlového prostoru.

Bariérovým testem nezávislé společnosti Euro NCAP Cordoba nikdy neprošla. Konstrukční shoda však umožňuje použít výsledky modelu Ibiza, který byl zkoušen v roce 2002. Za ochranu posádky při nárazu tehdy získal čtyři hvězdičky z pěti možných, což je dobrý výsledek.

Krátké představení

Prodej výhradně čtyřdveřové Cordoby II (předchozí generace existovala i v provedení kupé) byl zahájen v roce 2003, tedy rok po uvedení Seatu Ibiza. Bez nadsázky můžeme říci, že jde vlastně o prodlouženou verzi tohoto modelu.

Modernizací prošel vůz v roce 2006 a o tři roky později zmizel z nabídky autoprodejců v České republice. Ibiza totiž dostala v roce 2008 nástupce, zatímco Cordoba ne. Stále se vyrábí, ale automobilka ji prodává už jen na vybraných trzích, mezi které Česká republika nepatří.

Co můžete čekat

Seat Cordoba nabízí solidní kabinu a velký zavazadlový prostor o objemu 485 litrů. Tužší podvozek je velmi citlivý na příčné nerovnosti. Jejich překonávání se neobejde bez hlasité tupé rány od předních kol, což pro cestující nemusí být vůbec příjemné.

Držení jízdní stopy v zatáčkách je dobré, pokud se vůz pohybuje po kvalitní komunikaci. Na hrbolech má zadní náprava tendenci odskakovat. Jízdní vlastnosti proto můžeme hodnotit maximálně jako průměrné.

Zmínit musíme přesností vynikající řazení, ale také řízení s předimenzovaným posilováním, což ve vyšších rychlostech není nejlepší, protože řidič nemá dobrou zpětnou vazbu. Sedadla působí zpočátku velmi dobře, ovšem mnoho motoristů už tento názor změnilo po delší cestě.

Výběr pohonných jednotek potěší jak příznivce nafty, tak benzinu. Vybírejte však s rozumem. Rozhodně nedoporučujeme nekultivované tříválce. Motor 1.2 HTP bude při pohybu po městě dostatečný, mimo něj však výkonem nestačí. O úspornosti si můžete nechat jen zdát.

Turbodiesel 1.4 TDI je mimořádně spořivý, avšak jeho zvuk připomíná někdy traktor a po výkonové stránce majitele rozhodně nenadchne. Méně nároční řidiči se spokojí s nejslabším provedením agregátu 1.4 16V o výkonu 55 kW. Je kultivovaný i úsporný. Silnější zážehové motorizace je možné zájemcům vřele doporučit.

V nabídce jsou také úsporné a osvědčené turbodiesely 1.9 TDI s výkony 74 a 96 kW. Do Corbody se však montoval i atmosférický diesel 1.9 SDI pracující s výkonem 47 kW. Rozhodně nejde o žádného atleta, ale i tak má velmi dobrou pověst plynoucí z vysoké spolehlivosti.

Pokud jde o časté závady, smířit se musíte s praskáním žárovek H7 ve světlometech. Zájemci o tříválec 1.2 HTP by měli vědět, že zde nezřídka odcházejí zapalovací cívky a někdy dochází i k úniku motorového oleje. Vznětový tříválec 1.4 TDI zase mívá dost často problémy s turbodmychadlem. K dalším známým poruchám patří bezdůvodné rozsvěcení kontrolky airbagu, vytlučené čepy přední nápravy a opotřebená ložiska zadních kol.

Klady

solidní zavazadlový prostor
prostorná kabina
dobré řazení
dostatečný výběr různých verzí motorů

Zápory

velká citlivost podvozku na příčné nerovnosti
při delší jízdě se projevuje nepohodlnost sedadel
praskání žárovek, poruchy zapalovacích cívek

MILAN JIROUŠ
časopis Svět motorů

25.8.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Ford Focus
Renault Fluence
Toyota Avensis
Bydlení. Ilustrační foto.
7

V poslanecké skříni spí kostlivec. Bydlení pro chudé

Ilustrační foto
7

Sedmiletý chlapec jel načerno, dluh přišli vymáhat exekutoři

V Třebové se nemocnice bourá, v Třebíči staví: Prohlédněte si nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v úterý 17. října 2017.

Osobnosti píší papeži. Zastávají se ho před kritiky, kteří jej viní z kacířství

Několik desítek signatářů a stovky podporovatelů má otevřený dopis na podporu papeže Františka. Inicioval ho teolog, profesor Karlovy univerzity Tomáš Halík. Reaguje na kritiku papeže od skupiny konzervativních katolíků. Obvinili ho z šíření kacířství za některá stanoviska týkající se manželství.

Budování u znojemských hradeb? Dělníci zahájili výkopy bez archeologů

/FOTOGALERIE/ Pokochat se pohledem z nově zpřístupněné vyhlídky věže, odpočinout si v hradebním příkopu nebo si zkrátit cestu z Pasteurovy ulice do centra města přes Kapucínskou zahradu ve Znojmě budou moci turisté již od příští sezony. Do práce u hradeb, které objednalo město, se firma pustila bez přítomnosti archeologa.

Ostrava 2067. Vzkazy v truhle pro budoucí generace

Město Ostrava připravilo společně s Kulturním centrem Cooltour jako součást oslav 750. výročí první písemné zmínky o své existenci poselství do budoucnosti s názvem Ostrava 2067. Tím je dřevěná truhla, do níž dnešní Ostravané umístí své „vzkazy budoucím generacím“. Truhla bude otevřena za 50 let při oslavách 800. výročí města Ostravy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení