Škodovka vyrobila zhruba 970 000 oktavií první generace, k tomu více 470 000 modelů kombi. Ještě úspěšnější pak byla druhá generace – vyrobilo se více než 1,6 milionu vozů v klasické verzi a 881 000 verzí kombi. Výrobu třetí generace Octavie zahájila mladoboleslavská automobilka loni v prosinci, dosud z výrobních linek sjelo téměř 69 000 vozů.

Od roku 1996 představuje Octavia téměř 38 procent celkového odbytu značky. Vyrábí se Česku, Rusku, Indii, Kazachstánu, na Ukrajině a od příštího roku se rozjede její výroba také v Číně. S produkcí oktavií přitom automobilka v posledních letech výrazně zrychlila, dvoumiliontý vůz vyrobila v březnu roku 2008, tedy 12 let po zahájení výroby. Na dvojnásobný počet se dostala už za necelého pět a půl roku.

„Čtyři miliony vyrobených Octavií – působivé číslo představuje skvělý úspěch tohoto modelu i celé značky," řekl předseda představenstva Škody Winfried Vahland.

ŠKODA dnes v Mladé Boleslavi vyrobila čtyřmiliontý vůz řady Octavia v novodobé historii modelu. Jubilejním vozem je ŠKODA Octavia třetí generace v odstínu Race Blue.

ŠKODA dnes v Mladé Boleslavi vyrobila čtyřmiliontý vůz řady Octavia v novodobé historii modelu. Jubilejním vozem je ŠKODA Octavia třetí generace v odstínu Race Blue. Autor: Škoda Auto

Letos v červnu začala automobilka vyrábět nejrychlejší sériový vůz v ČR, Octavii RS. Umí jet až rychlostí 250 kilometrů za hodinu a z nuly na 100 km/h zrychlí za 6,8 sekundy. Maximální rychlost je omezena omezovačem rychlosti.

Provozní zisk Škody se v prvním pololetí snížil na 243 milionů eur, tedy zhruba 6,3 miliardy Kč. Loni činil 449 milionů eur. Meziroční propad o 46 procent způsobil nižší prodej, nejistá situace na evropských trzích, ale také vývoj směnných kurzů a vysoké náklady na nové produkty. Automobilka dodala zákazníkům v prvním pololetí 464 600 vozů, meziročně o 5,8 procenta méně. Nižší dodávky podle firmy ovlivnila hlavně generační obměna modelu Octavia a facelift Škody Superb.

Do roku 2018 chce Škoda vyrábět minimálně 1,5 milionu aut ročně. Do roku 2015 chystá kompletní obměnu všech modelů. Celosvětový tržní podíl Škody byl loni 1,4 procenta.