Jihokorejské automobilky se nyní potýkají se zpomalením poptávky v Číně a na dalších rozvíjejících se trzích. Ve Spojených státech navíc získávají zpět ztracené pozice na trhu jejich američtí a japonští rivalové, napsala agentura Reuters.

Odbyt Hyundai loni zůstal beze změny na 4,96 milionu vozů. Cílem automobilky přitom bylo prodat 5,05 milionu vozů. Výrazněji se loni nezměnil ani odbyt sesterské firmy Kia, která tak prodala 3,05 milionu vozů namísto plánovaných 3,15 milionu.

Daň z obratu

Podle analytiků v letošním roce poptávka po automobilech v Číně oživí díky snížení daně z obratu. V Rusku, Brazílii a v dalších klíčových rozvíjejících se zemích však analytici počítají s pokračujícím útlumem automobilového trhu.

Hyundai a Kia předpokládají, že jejich souhrnný prodej letos stoupne o 1,5 procenta na 8,13 milionu vozů z loňských 8,01 milionu. Kia by měla v prvním pololetí otevřít svou první továrnu v Mexiku, zatímco Hyundai plánuje ve druhém pololetí spustit výrobu ve svém čtvrtém závodě v Číně.

Hyundai a Kia tvoří pátého největšího výrobce aut na světě. Společnost Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u Žiliny na Slovensku.