Pokud vám jméno Scion nic neříká, nemusíte být překvapeni. Značka totiž vznikla poměrně nedávno a prodávala se pouze ve Spojených státech amerických a v Kanadě.

Toyota chtěla vozy s logem Scionu oslovit především mladé zákazníky. Značku využívala rovněž jako nástroj k testování produktů, které by mohly oslovit mladé lidi v době, kdy průměrný věk zákazníků hlavních modelů automobilky Toyota se dostává k šedesátce. Polovina kupců vozů Scion byla mladší než 35 let.

V současnosti v nabídce najdeme například hatchback iM, což je přeznačkovaná Toyota Auris, dále kupé FR-S, které je trojčetem vozů Toyota GT86 a Subaru BRZ, nebo malý sedan iA, což je pro změnu lehce upravená Mazda2.

Speciálně pro severoamerický trh pak vzniklo kupé tC. Jeho výroba bude ukončena v srpnu a od tohoto měsíce také Toyota začne prodávat ostatní modely Scionu znovu pod vlastní značkou Toyota.

Důvodem konce značky je dlouhodobý trend poklesu prodeje. Odbyt aut pod značkou Scion dosáhl maxima v roce 2006, kdy firma prodala více než 173 000 těchto vozů. Loni jich ale Toyota dodala už jen zhruba 56 000.

Výsledky odrážejí všeobecný ústup Američanů od menších vozů v letech po poslední recesi a návrat k tradičním velkým vozům, zejména SUV a pick-upům.