Hlavní testovací pilot Toyoty zemřel při středeční nehodě během testování vzácného supersportu Lexus LFA Nürburgring Edition. Nehoda se stala na silnici v okolí známého německého závodního okruhu Nürburgring, po němž byl vůz pojmenován. Auto mělo údajně hodnotu až 1.5 milionu eur (38 milionu korun).

Sedmašedesátiletý Hiromu Naruse, který byl duchovním otcem nového supersportu Lexus, pracoval pro japonskou automobilku od roku 1963. Kromě vývoje vozidel také působil jako řidič prezidenta autmobilky Akio Toyody.

Nehoda dvou testovacích vozů

Auto se střetlo s protijedoucím vozem BMW, který paradoxně taktéž řídili dva testovací jezdci mnichovského výrobce. Nehoda se stala v nepřehledné zatáčce, kterou podle spekulací německých médií oboje auta projížděla nebezpečně rychle. Policie se ale k případu zatím nevyjádřila.

Japonský testovací jezdec stál u vývoje řady aut od 60. let včetně sportovního kupé Toyota 2000GT, které je označováno za první skutečné sportovní auto Japonska. Ceny tohoto kupé dnes přesahují hodnoty 200 tisíc dolarů (přes 4 miliony korun). V 80. a 90. letech stál také za zrozením aut jako Toyota MR2 či Lexus IS.