Informace o stinné stránce technologie bezklíčového přístupu přinesl americký deník New York Times. Minimálně 28 řidičů v USA totiž doplatilo na praktičnost těchto systémů ve svých vozech.

Tito šoféři podle všeho zaparkovali ve své garáži a jednoduše zapomněli vypnout motor tlačítkem, jelikož v případě bezklíčového přístupu měli klíček v kapse. Po vystoupení z vozu tedy motor stále běžel, auto se po odchodu řidiče zamklo a nic netušícímu řidiči naplnilo garáž a následně dům výfukovými plyny.

Ilustrační foto.
Jak se chránit před zloději aut s bezklíčovým ovládáním? Řešení máte v kuchyni

Kromě úmrtích na základě otravy pak New York Times zmiňuje minimálně 45 případů, kdy sice nedošlo k nejhoršímu, ale přesto si otráveni řidiči odnesli trvalé následky včetně poškození mozku.

Nutno podotknout, že dle průzkumu byli „obětmi“ hlavně staří řidiči. U nich se předpokládá, že mnohem snadněji přeslechli běžící motor svého auta, neboť agregáty moderních aut mají dnes při volnoběžných otáčkách opravdu tichý chod.

Podle New York Times tato technologie představuje stále větší riziko, jelikož výbava ve formě bezkličového odemykání a startování je nyní v USA standardem skoro u poloviny prodávaných aut. Stejně jako u snadného zneužití systému zloději (viz odkaz výše), ale většina výrobců tomuto problému nedává příliš pozornosti.

Řidič Golfu několik vteřin bez jediného důvodu blokoval provoz v levém pruhu.
VIDEO: Takhle vypadá bezdůvodná jízda v levém pruhu. Řidič za ni dostal pokutu

Americké sdružení inženýrů z automobilového průmyslu (SAE) přitom již dříve volalo po jednoduchém zabezpečení, které by řidiče varováním upozornilo, že opouští vůz, kterému stále běží motor. Na problém již upozorňovala i agentura pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA).

Ford nakonec jako jeden z mála výrobců zavedl u svých nových modelů automatické vypnutí motoru, pokud systém vozu po 30 minutách motoru běžícího na volnoběh nedetekuje klíč uvnitř vozu.