Standardem je paket Competition se sportovním, sníženým podvozkem a upravený M Dynamic mód. Hlavně však byl trochu poladěn přeplňovaný osmiválec pod kapotou, který nyní produkuje rovných 600 koní (oproti běžné M5 nárůst o 40 k) a točivý moment 700 N.m. Newtonmetry bude na zadní kola posílat dvouspojkový automat M DCT.

"Narozeninové" BMW tak je nejvýkonnějším sériovým modelem M5, který vznikl pod taktovkou divize M, ale také nejvýkonnějším vozem v historii celé značky.

BMW M5 ve výroční edici 30 Jahre M5.

Zrychlení z klidu na stovku zabere jen 3,9 sekundy. Kombinovaná spotřeba paliva má přitom činit 9,9 l/100 km.

Speciální edice dostala lakování exkluzivní stříbrnou metalízou, dvacetipalcová kola v černé barvě a tmavě chromované koncovky výfuku.. Samozřejmostí jsou nápisy "30 Jahre M5" na různých místech karoserie. 

BMW M5 ve výroční edici 30 Jahre M5.

V interiéru nalezneme volant a sedačky potažené Alcantarou a kůží Merino a lišty palubní desky z tmavého hliníku. A samozřejmě další drobné připomínky 30. narozenin modelu.

Výroční edice BMW M5, jejíž výrobní plán počítá s pouhými 300 kusy, by se měla poprvé naživo představit v červnu na Nürburgringu během M festivalu.